Gå til innhold

Fjerning av ripe i frontrute? Løst!


520Msport
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som en stein har festet seg i viskeren og laget ei ripe midt i sysnfeltet på den nye ruta mi :(

Er det mulig å polere bort denne lille ripa?

Har skjedd på andre siden også..... Kan dette ha noe med viskertype å gjøre? Jeg har Trico.... Har aldri fått sånne riper før og har da brukt Champion....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få polert bort moderate riper fra ruter går an.

Du får kjøpt glasspoleringssett forskjellige steder på nettet.

Dette er dog så mye arbeid at det egentlig ikke er lønt å begynne med.

Muligheten for at resultatet blir dårlig eller at ruta blir værre er ganske store.

Konklusjonen er at det er bedre å la ripen være eller bytte rute om ripen er alt for skjenerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke kjenner ripa ta i skikkelig når du skraper over med negl'n så skal det fint gå ann å polere den bort, poleringsavdelingen der jeg jobber polerer bort riper i frontruter og det har blitt bra hver gang, men usikker på hva det koster. du kan evt sjekke ut om det er noe som dekkes av forsikringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke kjenner ripa ta i skikkelig når du skraper over med negl'n så skal det fint gå ann å polere den bort, poleringsavdelingen der jeg jobber polerer bort riper i frontruter og det har blitt bra hver gang, men usikker på hva det koster. du kan evt sjekke ut om det er noe som dekkes av forsikringa

Kjenner ikke ripa, bare ser den. Hvem er det som har poleringsutstyr for slikt da? Der de monterer glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få polert bort moderate riper fra ruter går an.

Du får kjøpt glasspoleringssett forskjellige steder på nettet.

Dette er dog så mye arbeid at det egentlig ikke er lønt å begynne med.

Muligheten for at resultatet blir dårlig eller at ruta blir værre er ganske store.

Konklusjonen er at det er bedre å la ripen være eller bytte rute om ripen er alt for skjenerende.

Ok, får se hva det blir til, men ripa er veldig irriterende....

Vet du hvilket middel man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips av onkelen min som driver et glass firma at på små riper som du ikke kjenner så kan du prøve å bruke slik stålull med såpe i, swix eller noe.(slik gul boks med noe blått på)

Poler over ripa med dette og vann, må være vått heletiden ellers blir det riper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...