Gå til innhold

Bytte opphengslager eller mellomaksel?

visningsnavn1337
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet hardy her om dagen fordi det er ekstremt med risting i vogna, men så jo veldig klart at det var en typ 4 cm vandring på opphengslagret! Så tenkte å få byttet det, men lurte på om dere med erfaring anbefaler å bytte hele akslingen? Det er en ganske macho sak, men kan kanskje ha blitt slått ut av balanse? Hva tror dere?

Og en ting til. Når dette skal byttes. Jeg har hørt det er viktig med monteringen av mellomaksel for at det ikke skal riste på grunn av det og. Hvor er det dette er viktig, så jeg vet hvor jeg skal markere? Ikke helt skjønt det..

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør merke akslingen før du deler den slik at den blir satt sammen slik den var. Det er viktig at fremre og bakre ledd havner riktig i forhold til hverandre, ellers blir det ubalanse. På tegningen under ser det ut som leddene sitter i samme posisjon. Sjekk hvordan de sitter på din bil.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... vel_joint/

Ellers er det viktig at den blir så rett som mulig, selv om det ikke er så mye å justere på sideveis. Merk gjerne av hvordan opphengslageret sitter før du løsner det. Det skal det være litt forspenning mot girkassa i opphengslageret, vet ikke hvor mye det skal være på din bil. Sjekk Haynes eller noe.

Jeg vet at GKN har byttet kryss og balansert mellomakslinger, vet ikke om de driver med det lenger. Ring evt. og spør, og post gjerne svaret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske lite muligheter å justere på det lagret? Har merka meg hvilke spor plata er skrudd fast i, i alle fall. Var to muligheter bare, da.

Men noen synspunkter på hvorvidt jeg bør kjøpe og prøve å bare bytte den, eller om det er like greit å handle en aksel? Tenkte isåfall ebay eller brukt. Ny er jo 6500 enda på koed..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...