Gå til innhold

Problemer med kjøling E46 316i

prebhag
 Share

Anbefalte innlegg

har et problem angående kjøling av bmwen min, er nokså grøn på dette temaet, så la meg forklare

Fikk for 3 dager siden et gultlysende motorstyringsvarsel, og var idag på verksted for å få diagnose på dette, resultat av diagnosen ble

2 Feil funnet med Bosch ES[tronic]

73 kjøling elektrisk feil

AB Drivstofforsyning plusskontakt

Etter å ha fått bilen tilbake, kjørt jeg ca 30 km før lyset for lavt kjøleveskenivå begynte å lyse, stoppet bilen og fikk fylt på vann og forsatte videre, kom hjem og da var jeg igjen nesten tom for vann, opp jo mer jeg fyller på virker det som vannet forsvinner/koker til tider.

Må må lufte ut et system før man fyller på med vann?

Er en ledning inn te radiator på venstre side med en ventil på som spyr ut luft dersom man presser den inn, hva er den til?

Noen som kan gi meg svar på hva som må gjøres? Eventuellt hva som kan gjøres med de to feile jeg fikk på diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen mekaniker jeg heller men jeg ville sjekket om vannpumpen kan være defekt, evt sprekk i radiatoren..

aldri hørt om at du må lufte noe for kjølesystemet og den slangen du klemmer på som ''spyr'' ut luft kan være nettopp en selvutlufting.. men som sagt har jeg mer peiling på andre ting enn dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjølesystemet ditt har vært tomt eller noe har skjedd der, så må dette luftes skikkelig ja. Om du har luft i systemet, så kan du oppleve å "miste" vann, i realiteten er det luftlommer som hindrer deg i å få fyllt opp skikkelig. Dette lurer deg til å tro du har fyllt opp, mens når du da kjører, så er ikke dette tilfellet.

Om systemet ikke har vært tomt eller noe har skjedd, så må du se etter lekkasjer, om det er vannpumpen din, så har denne sladrehull i underkant som vann lekker ut av dersom noe er galt. Har vært borti å skifte slanger i bakant av motoren, da det lakk ut her og slangene var morkne.. Gå over fra A til B, så finner du feil om det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...