Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nettopp montert coilovers på bilen min, og fant fort ut at dekkene tar borti fjærene, spesielt foran. Derfor har jeg justert dem på høyeste nivå slik at jeg har 1mm(!) klaring mellom fjær og dekk, i tillegg til at bilen min ser ut som en offroader.

Har lenge vurdert å kjøpe nye felger, og fant ut at nå passer det særdeles bra. Felgene som står på har dimensjon 205/50/R15 ET42, og sitter dermed høvelig langt inn i hjulbuen.

Det jeg lurer på er om disse felgene (øverst) vil passe uten at det subber i hverken skjermene eller dekkene, og jeg kan med god samvittighet dra på biltilsynet og få senkesettet godkjent?

Forrige eier fikk skrevet inn alternativ dekk/felg dimensjon i vognkortet (215/45-17, som i GS SilverTrack felgene jeg har sett på).

Men så har vi et problem til: Snakket med GS bildeler som sa at de felgene ikke er TÜV godkjente, noe som gjør at jeg aldri kommer til å få det godkjent uansett. Stemmer dette?

Vil biltilsynet legge merke til at felgene ikke er TÜV godkjente når jeg har alternativ dimensjon i vognkortet som er lik de nye felgene? Kanskje litt dårlig forklart, men...

Takker for svar!

Skrevet
Står 17" i vognkortet skulle det jo ikke by på noe problem. Offset er vel ikke notert der? ;)

Står ingenting om det nei :)

Men vil de nye felgene passe da, i og med at dem er breiere?

Hvis jeg bruker spacere vil vel ikke folka på biltilsynet bli særlig imponerte?

Skrevet

Så lenge spacerne kommer med teilegutachten papirer fra tüv så er vel det også greit.

Hvorvidt felgene tar i fjærbeinet avhenger både av offset og bredden på felgene..

Skrevet
Så lenge spacerne kommer med teilegutachten papirer fra tüv så er vel det også greit.

Hvorvidt felgene tar i fjærbeinet avhenger både av offset og bredden på felgene..

Regner med biltema er den plassen med minst sannsynlighet for å få tak i TUV-spacere(?)

Skrevet
Regner med biltema er den plassen med minst sannsynlighet for å få tak i TUV-spacere(?)

Jepp, din antagelse er korrekt. ;)

H&R har iallefall spacere med tuv. FK og supersport også kanskje?

Prøv med de 17" felgene dine først, er jo ikke sikkert du trenger spacere i første omgang?

Skrevet

Jepp, din antagelse er korrekt. ;)

H&R har iallefall spacere med tuv. FK og supersport også kanskje?

Prøv med de 17" felgene dine først, er jo ikke sikkert du trenger spacere i første omgang?

Det er liksom det som er problemet, jeg har ikke bestilt felgene enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...