brunsame Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 Noen her som har jort dette før? Vill det vær mye styr å få i dette? Hvordan vill det bli med eletrisk? Å få kobla sammen motor ledningsnettet med bil ledningsnettet osv?
baremats91 Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 E39 M5 eller? da må du gjøre som jeg har gjort om den skal passe ordentlig. bunnpanne, motorfester, oljepumpe div rør til oljepumpe. koster ca 40 lapper for delene får se på tråden min hva jeg har gjort, men er en M60B40 motor, men M5 motoren er bygd på samme blokk
brunsame Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Skrevet Juli 6, 2011 Okey:) er en e34 motor jeg har på hånda da.. S50b38? Eller er den betegnelsen helt borti natta? men er dette med ledningsnett jeg er mest skeptisk til.. Kan både å bruke vinkelsliper å sveise så motoren skal alltids komme på plass nedi, men ledninger å sånt er det verste jeg veit!
Lamek Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Okey:) er en e34 motor jeg har på hånda da.. S50b38? Eller er den betegnelsen helt borti natta? men er dette med ledningsnett jeg er mest skeptisk til.. Kan både å bruke vinkelsliper å sveise så motoren skal alltids komme på plass nedi, men ledninger å sånt er det verste jeg veit! Ja den betegnelsen er helt bortinatta for den finnes ikke.. Er det m5 fra e34 er det s38b36 eller s38b38... Skal vel la seg gjøre i e36, men det er trangt pluss at du må bygge om bunnpanna og oljerør.. da sumpen skal være bak på e36.. Såvidt jeg vet er det ingen m30 motorer som har sumpen bak. kanskje e23? om noen vet.. Uansett om du bygger om bunnpanne og tilpasser motoren skikkelig så blir det nok en morsom bil.. du må også tilpasse mellomaksling, bygge om grenrør, kjøling, osv osv.. så det er nok endel tilpassninger.. innsug vil også krasje med bremsekraftforsterker..
Jørgen-A Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 du må bygge om bunnpanne og oljepumpe for att den skal gå nedi. problemet er att det ikke går og sveise i oljepumpa.så må du selvsagt bygge alt av fester og koble om ledningsnettet. kjøp heller en s50b32.
brunsame Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Ja, det enkleste er jo m3 motor, men det blir dor enkelt! for mange aom har gjort før osv! hvorfor skal det ikkje gå an å sveise i "sugerøret" til oljepumpa?
baremats91 Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 går vell ann å sveise i sugerøret til pumpa, men anbefales ikke. er man litt dårlig på å sveise blir det mye klumper på innsiden som kan hindre olja i å bli sugd opp, men går jo sikkert alltids ann å lodde røret da. men burde ha litt erfaring med det også om det skal holde
brunsame Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Hehe.. Har lodde sertvikat, og flere på jobb med sveise sertvikat så ingen problem.. Bare å bruke bakgass så blir ikkje det mye perler på baksida..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå