Gå til innhold

knepper i ratt ved rolig svingning i lav fart e36 sedan

anderse36
 Share

Anbefalte innlegg

Ja!

Hadde vært på gs og kjøpt pflex travforinger og skal hente b10 bilstein neste uke, da det ironiske måtte skje.

kjørte inn i boligfeltet der det er en liten rundkjøring og litt svingete veier.

Kjenner da under svinging "knepp" i rattet og en tilsvarende lyd, som om noe er løst. Har bytta begge styrestengene for 3 mnd siden, bærearm vs, men det er ikke klunk heller. mer kneppelydd og det kjennes i rattet :S tannstang? for lite servoolje? endeleddene sitter som de skal ut i fra det jeg kunne se, og ble for ikke så lenge siden bytta.

Merket ikke noe på motorvei/riksveien, bare ved litt mye svingning i lav fart. gjerne kombinert med å kjøre over en liten ujevnhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Hadde vært på gs og kjøpt pflex travforinger og skal hente b10 bilstein neste uke, da det ironiske måtte skje.

kjørte inn i boligfeltet der det er en liten rundkjøring og litt svingete veier.

Kjenner da under svinging "knepp" i rattet og en tilsvarende lyd, som om noe er løst. Har bytta begge styrestengene for 3 mnd siden, bærearm vs, men det er ikke klunk heller. mer kneppelydd og det kjennes i rattet :S tannstang? for lite servoolje? endeleddene sitter som de skal ut i fra det jeg kunne se, og ble for ikke så lenge siden bytta.

Merket ikke noe på motorvei/riksveien, bare ved litt mye svingning i lav fart. gjerne kombinert med å kjøre over en liten ujevnhet...

Sjekket servobehold. for en kompis skyldte meg en for en stund siden og bytta bærearm for meg på verkstedet (H) og da kom jeg over en nesten tom beholder :S Han fant det nødvendig å nevne så seint som mulig at han måtte koble av servoslangen for å skru av bærearmen.. Fyller på litt og lufter og ser om det hjelper. Lite keen på ny tannstang, bytte bakstilling og dempere som lekker. Ble litt mye (selv til e36 å være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være topplager!

der sier du noe da :) svakhet på mcpheorson eller hvordan det skrives.. Merker jo at når jeg kjører over litt stygge hull i veien så klunker det lageret. Får se på det etter jeg har vært io tønsberg, og skal bytte dempere og fjærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har bestilt foran og bak. kan dette lage knirking bak? ..

men på dette området (tannstang/servo) er jeg ganske uviten.. Kun i lavere fart med litt svinger og ujevnheter. har fylt etter servoolje så den er midt på streken. skikkelig dritt, det holder med mulig subframe dis. og slitne dempere for min lommebok sin del :P i alle fall på en e36 jeg ga forholdsvis mye for :S forstillinga er nesten 100% bytta.. mtp armer og stag.. Det kom synonymt med at demperne foran også begynte å knirke. Det kan da ikke være det lille fislelenkearmen som går fra kreng.staget til spindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

bump. kan utelukke dempere forand, styreledd med endeledd, tårnlager og bærearmer... Høres i form av en litt dyp knirk kombinert med kneppefølelse i rattet - gjerne på fartsdumper osv.. Er det noen slags foring i rattstammen? iom at det slektes i rattet og er utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ja, men kommer veldig sporadisk :P kan være den, men som sagt bare når det er varmt og jeg har kjørt en stund.. knirker i dumper osv og slår litt i rattet.. skal undersøke, men mansjettene er fine der og jeg bytta styrestag begge sider for ikke så lenge siden, var ikke noe slark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...