Gå til innhold

Forsikring

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å skifte motor i min 520i e39 til 2,8l. Motor byttet blir godkjent i vognkortet, så det jeg lurer på er; hva skjer med forsikringen? Går den på Chassisnummeret eller på motorvolum? Blir bilen registrert som en 528 eller 520 med motorendringer? Har hørt litt av hvert, så tenkte at jeg kunne lage en tråd om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen vil være en 520, godkjent med 528 motor (om du godkjenner den på BT) Deretter informerer du forsikringsselskapet ditt om endring på motor, slik at de kan justere prisen deretter. Om du da skulle ende opp i en ulykke forskyldt av deg, så slipper du eventuell forkortning i erstatningsutbetaling / regress krav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt hør med Unison om du er bmwccn medlem.

Men det er jo urimelig å betale forsikring som en 528, for hvis du kræsjer så skal du få igjen verdien av en 528, men den er jo ikke verdt like mye som en original 528. Rart hvis forsikringsselskapene gidder det :P Trodde du måtte betale forsikring som 520 jeg, men har også hørt litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Ringte til selskapet i sted, og de sa at bilen BLIR en 528, noe den i teorien ikke gjør, det er jo fortsatt en 520i med større motor. Får se hva som står i vognkortet når den tid kommer, men det er jo litt interessant å forhøre meg med folk her på forumet.. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...