Zuzivowo Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 For rundt ett år siden kjøpte jeg en sliten E36 (92mod). Helt rustfri var den ikke men det var heller ikke mye. Den gikk igjennom EU-kontrollen rett før jul uten problemer. Men de siste månedene har det eksplodert(!) på venstre kanal. Antageligvis er det bare lakket over tidligere rust. Snart knekker vel bilen på midten når jeg kjører i 90km/t Så planen er såklart og bytte kanelen. Så uten å ha noe særlig peiling på kanaler o.l så tok jeg en titt under bilen for å se hvordan kanalen egentlig er, men jeg synes det så veldig rart ut. Skal det se slik ut? Kanalen er jo ikke en så stor del? På høyresiden så er det noe annerledes
anderse36 Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Hei Dette er litt hypa problem har jeg inntrykk av, stakkars e36 og kanalene På det nederste bilde ser det riktig ut i alle fall, men på det nr 2 mot slutten så det litt merkelig ut, ja.. som om noe er lagt over? kan være at understellet har begynt å ruste litt i et med kanalen så det kan se sånn ut.. Jeg kjenner en som sveiser, så for min del var det ikke dyrt.. måtte bytte 80% av kanalen min på den ene siden.. betalte vel rundt 3-4 k for det.. Er jeg brå sikker nå, men mener at på e36 så har ikke ytterkanalene noen bærende konstruksjon, iom at du har stålbjelker.. tror jeg da, men skal ikke tas for sikkert det da.. Er ikke expert på sveising osv. Men du burde bytte, så du slipper å sveise innerkanalen.. Skal du ha sideskjørt så kan du jo sveise litt selv da eller så kan du bare høre rundt på IKKE merkeverksteder hva det vil koste.
Zuzivowo Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Skrevet Juli 7, 2011 Oi så små bildene var blitt Fått lastet de opp på nytt! Hei Dette er litt hypa problem har jeg inntrykk av, stakkars e36 og kanalene På det nederste bilde ser det riktig ut i alle fall, men på det nr 2 mot slutten så det litt merkelig ut, ja.. som om noe er lagt over? kan være at understellet har begynt å ruste litt i et med kanalen så det kan se sånn ut.. Jeg kjenner en som sveiser, så for min del var det ikke dyrt.. måtte bytte 80% av kanalen min på den ene siden.. betalte vel rundt 3-4 k for det.. Er jeg brå sikker nå, men mener at på e36 så har ikke ytterkanalene noen bærende konstruksjon, iom at du har stålbjelker.. tror jeg da, men skal ikke tas for sikkert det da.. Er ikke expert på sveising osv. Men du burde bytte, så du slipper å sveise innerkanalen.. Skal du ha sideskjørt så kan du jo sveise litt selv da eller så kan du bare høre rundt på IKKE merkeverksteder hva det vil koste. Tror ikke det er sånn pga at kanalen ruster i ett med understellet. Isåfall så har rusten gjort en veldig god jobb Ja det ser ut som om noe er lagt over. Jeg har en fyr som sier han kan sveise og lakkere for meg helt gratis, så jeg skal få fikset det så snart som mulig. Jeg bare undret litt over hvorfor det var.. så slett.. Hvor han skal kutte osv. Vet egentlig ingenting så jeg håper han har litt mer peiling. Sveise kan han i hvert fall
anderse36 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Oi så små bildene var blitt Fått lastet de opp på nytt! Hei Dette er litt hypa problem har jeg inntrykk av, stakkars e36 og kanalene På det nederste bilde ser det riktig ut i alle fall, men på det nr 2 mot slutten så det litt merkelig ut, ja.. som om noe er lagt over? kan være at understellet har begynt å ruste litt i et med kanalen så det kan se sånn ut.. Jeg kjenner en som sveiser, så for min del var det ikke dyrt.. måtte bytte 80% av kanalen min på den ene siden.. betalte vel rundt 3-4 k for det.. Er jeg brå sikker nå, men mener at på e36 så har ikke ytterkanalene noen bærende konstruksjon, iom at du har stålbjelker.. tror jeg da, men skal ikke tas for sikkert det da.. Er ikke expert på sveising osv. Men du burde bytte, så du slipper å sveise innerkanalen.. Skal du ha sideskjørt så kan du jo sveise litt selv da eller så kan du bare høre rundt på IKKE merkeverksteder hva det vil koste. Tror ikke det er sånn pga at kanalen ruster i ett med understellet. Isåfall så har rusten gjort en veldig god jobb Ja det ser ut som om noe er lagt over. Jeg har en fyr som sier han kan sveise og lakkere for meg helt gratis, så jeg skal få fikset det så snart som mulig. Jeg bare undret litt over hvorfor det var.. så slett.. Hvor han skal kutte osv. Vet egentlig ingenting så jeg håper han har litt mer peiling. Sveise kan han i hvert fall Det er ikke gale - snakket med bmw autozentrum om dette.. De skulle ha 30 k for jobben.. HAHA.. Da skal du tjene penga dine som verksted da.. Er vel greit å bytte hele kanalen pga det kan være rust inni.. Er litt merkelige vinkler og bøyer på e36 kanalen, så det er vel greit at en som kan sveise gjør det, ja Gudene veit hva som er lagt over. Kan se ut som en kjempedårlig overlappingsjobb
mabreivik Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 jeg måtte bytte kanalene mine på min e36 93 mod. han som sveiset sa at jeg ikke ville kunne jekke opp bilen på jekkepunktene etterpå fordi indrekanalene var såpass ihjelrusta at han ikke hadde lyst til å fikse de:p
Zuzivowo Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Noen som vet omtrent hvor mye et verksted vil ta for jobben hvis jeg skaffer kanalen og lakkerer selv?
anderse36 Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 med kvittering uten kjennskap kan du sikkert regne med en 5-7k for det tror jeg.. hvis ikke mer, og hvis ikke på merkeverksted Jeg fikk det svart og betalte 3500 for alt.. med deler og alt ferdig.. vanskelig å si også mtp rustangrep inni osv da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå