Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å kjøpe en e91 320d 177 hk.

Men hvordan er denne i forhold til en 163 hk?

Stor forskjell på drag osv?

Trenger tips fra folk som har prøvd og VET hva de snakker om.

Skrevet

Hei

Jeg har testet begge modellene både i 320d og 520d og det er veldig lite opplevd forskjell på de.

Jeg tror f.eks ikke jeg ville bestått 10 blindtester. Når jeg visste at jeg kjørte 177 versjonen så synes jeg liksom at det var bittelitt mer å hente på toppen av kurven, men hadde jeg ikke visst det på forhånd så er jeg veldig usikker på om jeg ville lagt merke til det.

Husk at dreiemomentet er likt i begge motorene.

Så min mening... la resten av bilen avgjøre hva du kjøper og ikke om det sitter en 163 eller 177 motor i den.

Jeg ville f.eks mye heller hatt en norsk bil med 163hk enn en import-bil med 177hk hvis prisen var omtrent den samme...

Just my 2 cents;)

Skrevet

Hei, og takk for nyttig info- hvis ikke forskjellen er så stor så er det i grunn ikke så mye å lure på. Hvor stor er forskjellen fra 150hk til 163hk? Eller er ikke dette merkbart heller?

Skrevet

150HK'en har jeg bare kjørt et par ganger, men jeg synes det var mer forskjell på den og f.eks 163HK enn det var fra 163HK til 177HK. 150HK'en har jo noe lavere dreiemoment en de to andre motorene som har likt dreiemoment, så det kan være at det merkes bedre enn hva forskjellen i effekt utgjør.

Så min mening... hvis du er fornøyd med resten av bilen, så gå for en norsk 163HK'er.

Kan også legge til at jeg har kjørt en 5-serie 163HK side om side med en MB C-klasse 220 som har 170HK og BMW'en kjørte ifra MB'en på alle mulige måter gang på gang... så om MB sine motorer eller girkasser bare leverer kreftene dårligere ned i bakken eller om 163'en til BMW faktisk leverer mer enn det den er oppgitt til skal jeg ikke mene noe om... men utfallet var iallefall likt hver eneste gang... ;)

Lykke til med kjøp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...