Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Hei. Er det noen her som har brukt valsespesialisten? Jeg har hatt kontakt med han over mail så vidt det er, han sa han kom nedover til østlandet 4-7 juli.. Men jeg har ikke hørt noe mere fra han så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, bilen min skal lakeres så fort buene er valset. Men det er ikke blitt noe valsing enda.. Er det noen her på forum som har vals og kan dette nogenlunde? Mener det er lurt å gjøre det så lenge jeg skal lakkere den uansett. Tenkte å få plass til no solide felger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Kjøp deg en ny valse fra Sverige. Det koster 800 sek, så valser du selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Har du nett adresse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 http://www.blocket.se/jonkoping/Skarmva ... w=3&last=1 Har selv brukt den der, og den er knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Det er konge. Har du noen tips til bruk? Så man ikke ødelegger noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Siden du ikke trenger å være redd for lakk, så trenger du vel strengt talt ikke bruke varme.. Men jobb langsomt med buen, slik at du beholder profilen så mye som mulig. Det blir mindre sparkling.. Skal du legge inn bare kanten, eller skal du dra ut hele buen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Jeg er litt usikker, Jeg driver å bygger karosseri som med tiden skal brukes til større motor og understell. Så da er det om å gjøre å gjøre grunnarbeidet best med en gang. Jeg tenkte å hive på så gromme felger som mulig uten at det ser dumt ut. Bilen har justerbare coilovers. Så den skal senkes mye. Jeg har tenkt på en felg størelse 17" til 19 med kant ala brock b1". Men usikker på hva som er finest. Dekk bredde er jeg og usikker på.. Hva med 9" brede forran og 10" bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Om det er E36, så har jeg kommet til å dratt buene høvelig mye, og kjørt med felger som har 5-serie innpress.. 8,5" og 10" er ingen uvanlig dimensjon på felger foran og bak. Det "beste" er nok å handle felger først, for så å valse så mye som du har behov for.. Men om du ikke har tid til dette mtp på lakk, så ville jeg nok valsa skikkelig når jeg først gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Det er E36 ja, jeg har ikke kjøpt felger enda, Jeg har lyst til å ha dekkstrekk også har for meg at det er en fordel. Hva slags dim er greit på 8,5 og 10 da? For å få dekk strekk liksom? Dekkstrekk er del greit med tanke på å få dekket til å følge kurven på skjermen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Jeg har ikke så mye ærfaringer med dekk på E36, men på 17" felger i 8,5-10x17" så er nok 205/215.40 kurant foran, og 245.35 bak.. Det er ikke voldsomt med strekk, men strekk. Skal du ha enda mere så er det jo bare å gå ned i dimensjon. Selv kjører jeg 205.40 på 9-9,5" breie felger. Det er høøvelig greit med strekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Såpass ja. Hehe, har det noe innvirkning på dekk kvaliteten da? Har du mye senk? Du måtte vel justere camber forran og da vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Jeg kjører bare "billigdekk". Nankang.. Helt OK dekk, og ser ingen vits i å koste på dyre dekk da hjulstillinga mi står i alle kanter og spiser dekk Har ikke justert camber nei.. Skræver som bare juling bak, ikke fult så ille foran. Har coilovers, så usikker på hvor mye senk det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Skikkelig kælvbeint ja.. Hehe. Skal få justerbart og felger i vognkort hadde jeg tenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå