Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på en sak og lurer derfor på meninger fra dere her inne, er kommi litt rust i tanklokket som er bynt å pusses ned, hvor jævli er det her egentlig, fra 1 til 10, her trengs vurderinger, er også interessert i hva folk mener jeg bør gjøre her for å utbedre dette..

dsc01853z.jpg

Skrevet

ok, prata med brodern om sveising, han mente det slår seg jæveli fort?

leste om tinning, er det noe som kan fungere eller blir det helt forjævli som å bruke sparkel bare? :lol:

Skrevet

kapp og sveis. bruke GOD tid, da slår ikke platene seg.bare passe på at man har 1mm klaring på nye delen, da stålet kryper oppover.må nok tilpasse klaringen underveis.

Skrevet

gjør du det riktig så kapper du til den nye plata, la det være ca 0.3 mm klaring mellom platene der du skal sveise, så legger du på punktsveis ca 3 cm, så slipe med vinkelsliper med engang, så flytte på sveisepistolen på et annet sted, f.eks motsatt side av du tok først, åsså gjør du det sånn videre, da vil du unngå at det slår seg.

Det at du sliper med vinkelsliper med engang på sveisen, er at den er varm å mye enklere å slipe, noe som forhindrer at plata slår seg.

Så legger du på tinn, så sparkel.

Skrevet

ok, men jeg tenkte på, hvor stort stykke vil jeg ha? er det fornuftig å gjøre det minst mulig rundt skaden eller er et større stykke av bakskjermen ønskelig feks?

Skrevet
ok, men jeg tenkte på, hvor stort stykke vil jeg ha? er det fornuftig å gjøre det minst mulig rundt skaden eller er et større stykke av bakskjermen ønskelig feks?

du får vell kjøpt der tanklokket er. finnes sånn plater på de fleste biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...