mabreivik Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 vurderer for tiden å handle meg en e39 m5 som er bygget om av ss performance fra en 520 (litt usikker på det) er det noen der ute som har noen gode tips til sjekkpunkter som er spesielle for denne bilen?? hadde satt stor pris på lit "know-how" før jeg skal kikke på den:) på forhånd, takk;)
DanH Skrevet Juli 9, 2011 Skrevet Juli 9, 2011 Først av alt. Vær bombesikker på bilen er godkjent ombygget til M5 og registrert med dette i vognkortet. Jeg vurderte samme, men fant en eldre modell, men til samme pris. Og min er orginal. Skal du selge noen gang? Orginal bilene begynner jo å få en oppnåelig pris. 2002 modellen har vel ikke så mye å sette fingen på. Men du skal vite at dette er ikke en "vanlig" bil. Regner med at du har sjekket forsikringer for omgygde biler. Bilene fra SS er jo Omlakkert, så rust er vel ikke noe problem. Sjekke km , men det er vel og vanskelig, siden donorbilen kommer fra Tyskland en plass...... Noen biler bruker mere olje enn andre. Dette skulle være fikset etter oktober 2000 , men det er helt individuelt. Diskusjonene går sin høye gang.
mabreivik Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 takk for tips:) rust skulle ikke være noe problem, men jeg filmet under bilen, og det var noe "feil farge" under der. forsikring burde det ikke være noe tull medkontra en orginal? de er jo tross alt helt identiske etter ombygningen? skal motoren gå HELT stille etter man starter den opp? noen tips til forsikring btw? billigste jeg har funnet til nå er storebrand med 12000 i året for 12.000km og delkasko....
bjalle Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 1000 kr måneden er jo råbillig forsikring på en M5,men tør du ha delkasko på en såpass dyr bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå