kaikken Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 Skal ha nye dekk framme på mine 18" felger, alle fire felgene er 8,5". På felgene bak sitter det 245-40 dekk.. Hvilke dekk dim bør jeg ha framme? bilen er en bmw e39.
ChristerM Skrevet Juli 10, 2011 Skrevet Juli 10, 2011 Dersom du har 8,5" felg forran og bak kjører du på med samme dimmensjon. Mine erfaringer med dette er at det i 95% av tilfellene har tendenser til å spore mye. Litt avhengig av dekk såklart. Det beste i mine øyne er å ha bredere felg bak enn forran. Personlig kjører jeg på 255\35\8,5x18" forran og 255\40\10x18" bak. Dette på en E39. Fungerer ypperlig, og overhode ingen tendenser til sporing. Så ser det grommere ut også
kaikken Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Skrevet Juli 10, 2011 jepp.. har til nå kjørt med 235-40 fram og 245-40 bak, ettersom det var de dekka som stod på felgene når jeg kjøpte dem brukt.. Men det sporer noe forferdelig... så prøver meg på 245 framme og å satser på at det blir bedre. Gidder ikke kjøpe nye felger til bilen når jeg skal selge den etter jeg har vert på ferie
bmwj Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 etterfyll servoolje, fyll likt trykk i hjul på samme aksel.. det hjalp enormt på min sporing hvertfall Ang dekk-dim så kan jeg ikke se at bredere felg bak skal ha noe å si på sporingen, sålenge dekket er likt som forran.. Hadde dekket bak også vært bredere, så kan det vel være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå