niberlin Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Hei! Jeg holder på å bytte girkasse på bilen min. Har tatt ut kassen av delebilen, og holder på å ta ut kassen av min bil. Har et par spørsmål for å gjøre meg helt ferdig. Når jeg tok ut girkassen på nissan min, så satt startmotoren fast på girkassen med gjennomgangsbolter. Når jeg derimot tok ut girkassen på delebilen fulgte ikke startmotoren med. Er denne festet med egne bolter på motoren? Hvordan går jeg fram for å montere nykassen? Er startmotoren noe jeg i det hele tatt kommer i kontakt med? Jeg klarte også å miste trykk på clutchen. Har forstått det slik at clutchen henter væske fra bremsevæskebeholderen. Må jeg nå lufte både clutch og bremser, eller sitter inntaket til clutchen høyere? Hvilken bremsevæske bruker dere da på bilen? Når jeg lufter. Burde slavesylinderen være montert på kassa, eller er det lettere med det avmontert? Er litt redd den skal hoppe i stykker. Stemmer det at girkassen skal ha 1.1 l olje, og motoren 4? 318i motor. m40(?)
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 de tar veske fra samme tanken, men er en skillevegg der, så for og fylle så det kommer i begge tankene må du fylle det helt fult. trenger ikke lufte bremser. men må luftes med slavesylynder montert og på girkassa? starteren er festet med 2 bilter og mutter til girkassa og i tilleg er det festet i blokka helt bakers, men er veldig løs. så starteren må du vri og dytte litt på når du fylle olje på kassa fyller du til det renner over, er ca 1.1 liter ja 4 liter stemmer på m40 motoren. Mvh Bjørnar augunsrud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå