Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Jeg har en e36 sedan.. Hvordan tar jeg ut rutene i dørene? Altså de som kan sveives opp og ned..? Skal sote de selv og da har jeg 2 sett, sånn i tilfelle jeg skulle blitt stoppet eller eu godkjenning.
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 må ta av pannelet på innsiden av døra og så kommer du til vindus heisen. der må du løsne ruta fra heisen og dytte ruta på skrå opp
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Aha. Er det kranglete da? Jeg har tatt av dørpanelene den del ganger. Skulle byttet heisen på fører døra og. Det er kanskje litt værre..
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 det er egentlig bare og ta seg til til og smette ting inn og ut kan bli noe irritert over lite plass noen ganger ja, men det løser seg alltid etter en 5 min da smetter alt rett inn
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Hvordan er ruta festet i heisen da? Tror det er mere praktisk å bytte ruter forran hvert andre år en å ta av og på sotinga..
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 det er jeg faktisk ikke sikker på, for hadde problem med at ruta mi ikke fulgte med ned, og da var jeg inn og ordnet litt, og det var det gjort før og, for den var limet fast med noe tek-7 drit.. men tror den bare er smetta nede i sporet sitt på en måte:-) skal ikke være vanskelig og få ut vertfall
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Konge, da skal jeg ta de ut og sote de. 35% mener jeg er nok, hva syns du?
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Hehe, samme mening ja. Jeg har kjøpt sotefilm på biltema før, men har du noen andre ideèr?
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 ikke prøvd og sote selv noen gang. men hadde tenkt og gjøre det snart så hvis du kunne gitt tilbakemelding om hva du gjorde og hvordan det fungerte ville det vært supert !
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Jeg har sotet 5 - 6 biler. Det som er fordelen er om du tar ut rutene og vasker de, så er det lurt å ha en sprayflaske med vann, spray på vinduet og legg på for mye film, i kantene asså. Så bruker mann en gummi nal ting til å dra ut bobler og slikt og når filmen er lagt som man ønsker så tar du en stanley/tapet kniv og skjærer med graden på glasset. Da er det viktig at kniven er kjempe skarp. Da vil du ende opp med perfekt resultat. Resultatet varierer fra hvor gamle og slitte rutene er da. Også om du klarer å få minimalt med støv under filmen, helst ikke noe. Så det kan være lurt å rigge seg til ett sted. Det er jævlig vanskelig å få ett bra resultat når man ikke tar ut rutene.. Da blir det sånn bonde 240 rosa råne bil stygt...
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 haha.. ja det er ikke noe man vill ha. men hvordan gjør du det i kantene? du skjærer bare av sier du? vill ikke filmen ta tak i lista over tid og begynne og skrelle av? eller bretter du filmen over? så den ligger ann på toppen, ikke helt over på andre siden, men opp på toppen så den ikke går rett i mot lista? hvis du skjønner hva jeg mener?
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Nei, man skjærer på skrå av vindus kanten, når ruta er tatt ut vell og merke. Om du skjærer riktig og lar ruta være etter du har fått det resultatet du ønsker i ett døgn Så skal det sitte, men om du er ekstra nøye så kan du forsegle rundt med blank neglelakk.
bjornar-a Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Skjønte ikke helt det med og skjære på skrå? men og forsegle med neglelakk var ikke dumt har hørt folk bruker såpevann av salo på ruta og ikke reint vann når de legger på filmen? mener du og legge kniven og skjære som på denne tine tegninga mi?
Kjexx Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Helt riktig. Hører folk bruker zalo jeg og. Men om du bruker 1 dråpe i sprayflaske holder det... Så tar du neglelakkrundt hele kanten etter det har satt seg skikkelig, så har du bombesikker løsning. Om du skjærer slik du har tegnet der så får du aldri noe press på filmen pluss at det blir drit bra. Eneste tipset er å kjøpe ekte stanley knivblader eller barberblader.. Bør være så skarp som det er mulig å få, men du må øve litt på kuttinga, for det må gå jevnt stopper du opp blir det sånne stygge hakk. Men når du får dreisen på det så går det unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå