Bmw.528IA.2000 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Noen som vet hvor man kan få kjøpt ett stempel til en e39 m5 kalipper? Den er rustet og jeg har prøvd å pusse den ned, men det hjelper ikke. Den går ikke helt tilbake og den lager så j.... hylelyder når jeg bremser. Håper jeg slipper å bruke 3000 på en ny kalipper.. Takker for alle svar:)
Morty999 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 hylelydene er nok ikke stemplet sin feil.. prøv å ha litt kobberfett på klossene så blir det nok stille... kan overhalle kalipern også.. ta stemplet helt ut å glassblåse det.. så går det nok lett igjen
Bmw.528IA.2000 Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Ja men det er vel stempelet som gjør at bremsen henger? Jeg har prøvd pusse den med veldig fint sandpapir, men det var kommet en god rustkant rundt stempelet. Er glassblåsing noe jeg kan gjøre selv? Har luft på verkstedet..
baremats91 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 skal være forsiktig når du glassblåser stempelet i kalipperen, om du er uheldig kommer kalipperen å lekke som en sil etterpå, stempel er noe man ikke får kjøpt løst heller. kan jo alltids spørre om noen kan dreie et nytt stempel da, koster nok ikke all verden om du kjenner noen som kan det
Morty999 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 ikke noe problem å glassblåse stempler til kallipere.. når butikker overhalle kalipere så sandblåser di dem.. om di bruker det gamle stemplet.. har glassblåst mange stempler til kalipere og aldri har noen lekket etterpå.. er dette en 1-stemplet kalper? så er de ca 5-6mm ytters på stemplet som ikke har noen betydning om er rustent da det er utenfor simring og støvmansjett..
D.Toft Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 denne calipperen har vel 2 glidere vel? isåfall overhal dem..
Bmw.528IA.2000 Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 ikke noe problem å glassblåse stempler til kallipere.. når butikker overhalle kalipere så sandblåser di dem.. om di bruker det gamle stemplet.. har glassblåst mange stempler til kalipere og aldri har noen lekket etterpå..er dette en 1-stemplet kalper? så er de ca 5-6mm ytters på stemplet som ikke har noen betydning om er rustent da det er utenfor simring og støvmansjett.. ja det er 1-stemplet kalper:) Vet du hvilke butikker som overhaler dem?
Morty999 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 ikke der du bor.. men er du litt teknisk selv så klarer du det fint.. kan event gjøre det jeg om du kjøper pakningssett og sender di til meg. så ser di nye ut da du får di i retur...
Bmw.528IA.2000 Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 ikke der du bor.. men er du litt teknisk selv så klarer du det fint.. kan event gjøre det jeg om du kjøper pakningssett og sender di til meg. så ser di nye ut da du får di i retur... Ja kansje jeg gjør det:) Takker for all hjelp til nå iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå