Gå til innhold

bmw e46 cupe. trenger noen gode ord fra bilkyndige personer

Anbefalte innlegg

hei.

fortid er det en org montert business spiller med ac rett under. det jeg ønsker å gjøre er å monter skjerm med navi,aux og andre små finneser som kan være nyttig:)

tingen er at jeg ikke er veldig kjent med det elektriske i bilen og vil ikke starte uten at jeg vet helt hva som skal til for å få dette i orden:S hva som må fjernes for å komme til og hvordan man fjerner spilleren, om det er mulig å flytte ac lenger ned og om det er plug and play? sikkert mye jeg har glemt som jeg trenger å vite.

og ikke minst hva slags skjerm som jeg bør bruke. har set litt på dynavin som et alternativ, men jeg har også multigfunksjon ratt og ønsker ikke å miste funsksjonen som befinner seg der. har hørt at man minster de. er det mulig å få til at jeg ikke mister de med rett spiller?

takker alle som orker som hjelpe meg på vei:)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på dynavin ( gjelder også huligan som gs selger) så funker multifjunskjonstratt, den er pug and play på alle måter. men du får multifunskjonsratt til å funke med de fleste cd spiller , sånn som pioeneer ,alpine osv. men da må det som regel kjøpe en kabel som koster rundt en tusen lapp. vis du skal sette inn en vanlig 2 din skjerm/spiller så koster et sånn monterings kit litt over en tusen lapp vis jeg husker riktig, og masse arbeid.

og flytte ac ned er ikke noe problem sånn monterings greie som bytter ut rommet med lokket til sånn at det passer ac får du kjøpt hos bmw,gs, koed osv da dette er orginal bmw del til de som har org. navi.

håper dette hjalp deg litt på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva som er best av dynavin og huligan? hvor får man kjørt spilllerene? er det mye arbeid å sette inn dynavin eller huligan i forhold til andre spillere hvis disse er intirerte kommer jeg nok til og gå får en av dem. det vill ikke nok se bedre ut en hva andre ville ha gjort og hvis det er bare plug and play er det vel sikkert ikke så alt for vansklig å få ordnet dette selv. slipper jeg unna adapter osv?

er ganske ny på akkurat det som kommer til skjerm og anlegg osv så det er bra at noe tar ansvar og gir jeg et lite lyn kurs:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som selger bilstereo kan nok bestille inn på Hualingan og Dynavin, utover det er det flust av dem på ebay. Begge spillerne er plug and play, stort sett. Vet at hvis man har hifi i en E39 og skal sette inn Hualingan, så kreves det en liten annen tilkobling, regner med at dette gjelder E46 også, men utover det er det plug and play. Begge er designet for å passe orginale rammen, så trengs så vidt jeg vet ingen modifikasjoner.

Hvem som er best av disse 2 vet jeg ikke, har heller ikke testet begge.

Dynavin har et utseende som glir bedre inn i helheten med tanke på knappedesign, det er vel stort sett det jeg vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja har bare sett dynavin jeg sjø, men tenker at jeg skal ta en tlf samtale meg gs om koblingen for er noe jeg ikke kan i heletatt:( hvis det er bare plug and play blir det jo en enkel sak uansett:)

skal ta en tur innom ebay å se. hva er det du mener når du sier annen tilkobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er pug and play bare ta av lista over hanskerommett så over cd spillern. så skrur du ut skruene du ser og så er det bare å få vippa den ut.. pluggen passer fordi det følger med adapter eller er på kablene alerede. når du har bmw business spiller:) eneste kan være om du må ha adapter til radioen men dette er ikke noe problem, men regner med den riktige følger med.

dynavin mener mange er best men har bare sett dynavin og den så veldig fin ut og funkerte bra og man fikk mye bedre lyd.

hvordan du monterer ac med den orginale delen veit jeg ikke men det er like lett bare noen skruer å løsne og montere den nye og stappe inn ac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja har bare sett dynavin jeg sjø, men tenker at jeg skal ta en tlf samtale meg gs om koblingen for er noe jeg ikke kan i heletatt:( hvis det er bare plug and play blir det jo en enkel sak uansett:)

skal ta en tur innom ebay å se. hva er det du mener når du sier annen tilkobling?

Sliter litt med å forklare hva jeg mener med "en annen kobling", men har hørt at hvis man har DSP (HiFi-sound) i bilen fra før, så må tilkoblingen skje på en litt annen måte. Noe bedre forklaring enn det har jeg dessverre ikke. Men dette vet nok GS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...