Marius92 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen tåkelys til bilen min (E36 1996). Siden jeg ikke har tåkelys bryter foran så lurte jeg på om det er mulig å koble de opp på parklys brytern. Og hvordan gjør jeg evnt dette? Takker for svar
danny91 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Jeg kan ta feil, men parklys tror jeg alltid er på. så vis du setter på vanlig lys, så vil parklyset står enda på, og da har du tåkelys/vanlig lys på sammtidig.
Marius92 Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Men det er en bryter på venstre side av rattet der har jeg 3 instillinger. kan jeg gjøre sånn at tåkelysene lyser bare når de står på bare parklys? liksom sånn at de skrur seg på når brytern står på midten. Da kan jeg spare meg for å installere en ny knapp for tåkelysene..
danny91 Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 ja, det var det jeg mente. si at 0 er alt lys av, 1 er parklys og 2 er nærlys 0 da har du ingen lys 1 er parklys på 2 er parklys og nærlys på da har du tåkelys på mens du har nærlys på når det er mørkt, noe som de blåe seigmennene rundt på veien ikke blir så glade for:p
Marius92 Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Hehe ok. Noen forslag til hvor jeg kan få tak i en egen knapp til tåkelys?
todleif Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Selfølgeligt går det å koble sånn at tåkelysa lyser når parklys er på og når nærlysa ikkje lyser. Må da bruke 2 reléer. Eg veit ikkje korleis dette kobles. For uansett bør du ikkje koble sånn. Når du står parkert og skal berre bruke parklys, har jo du tåkelysa på! So bruk ein eigen brytar til tåkelysa
Marius92 Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 ok Men da er problemet at jeg ikke har noen knapp til tåkelysene foran. Jeg vil veldig gjerne ha en original knapp. Noen som vet hvor jeg får tak i det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå