Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg s50b32 motor som skal monteres i min e30. Kjem til å bruke s50 bunnpanne som blir sveisa om. Nokken som har tips, info eller bilder på kordan dette bør sjå ut?

Skrevet

Her er litt bilder av S50B32 og S54B32 bunnpanner som er modda til E30, og sumpen bak travers.

Litt arbeid ihvertfall! Har bilde av innvendig i panna og, men finner de ikke nå på rappen.

gij2w073k1he0gno6hfd.jpg

upoi2a94757b8wg3b9te.jpg

t3pczw35mxgx3m0h7rwr.jpg

kz9aw7ylv5yey7h66zkr.jpg

wwae7012ifhikpntubjl.jpg

uxqd02vagorn0jxkifzm.jpg

31n1ok0j7rzyyxv8irz9.jpg

wbcn309gl0ijwwv01azk.jpg

Skrevet

Takker for gode tips Oddis :) Har du formeining om deter et must å fjerne sveise-flensen på baksida av traversen for å lage klaring til panna?

Skrevet
Her er litt bilder av S50B32 og S54B32 bunnpanner som er modda til E30, og sumpen bak travers.

Litt arbeid ihvertfall! Har bilde av innvendig i panna og, men finner de ikke nå på rappen.

upoi2a94757b8wg3b9te.jpg

Tilbake til bilde nr. 2 her, legger merke til at panna ikke er bygd ut i til sides. Ser ut som om den kun er innsnerva (?). Må man bygge ut? Forstår det er ein fordel, for å beholde/øke oljevolumet, men er det feil å kun snevre inn?

Veit du kem som eiger bil på bildes "Oddis"?

TAkker på forhond :)

Skrevet

Bunnpanne designet har jeg ikke satt meg inni nok til å si hva som er mest riktig å gjøre i forhold til oljeskvalp osv.

Det bilde er av Ståle Wenås sin gamle S50B32 innstallasjon (viewtopic.php?f=11&t=95478&hilit=wen%C3%A5s&start=195).

Bunnpanna er sveist om av en annen person enn de andre på de resterende bildene, og har nok en ulik løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...