Bjornizz Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Hei, lurer på å chippe bilen. En 2001 mod 2,2l BMW 520i. Noen som har noe peiling på om girkassa tåler det eller om den må byttes?
jacobsen91 Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Hvorfor chippe en 520i? vil jo ikke merke noe forskjell
lasseln Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Generelt biler uten turbo er det vanskelig og svært kostbart å hente ytelse ut av. Hvis du chipper en 520i, så er det kun lommeboka som endrer seg. Så det er absolutt ikke å anbefale
bjalle Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Ikke la deg lure av disse chip firmaene,du får mer effekt av å fjerne reservehjulet på en bil uten turbo.like bortkastet som oljetilsetninger som renser motor før oljeskift,men folk lar seg lure.
TheEspenK Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 På mange måter er jeg enig med de andre, på mange ikke Joda som de andre sier, dette blir litt som å piske en død hest! 520i 01 er 2.2L 170hk...? Å begynne med et chip har ingenting for seg annet å øke bensinforbuket. På din bil hadde jeg byttet eksos og luftfilter også vurdert chip evt remapp. Men jeg ville neppe lagt ønskelista over 180hk Sånn sett får du heller ikke noe sterkere motor da effekten nå vil komme litt høyere på turtall. Motoren er like sterk i mellomregistret men dine 180hk(?) vil ligge 2-300 omdr høyere, så en kan si at motoren er like sterk (eller lat ) på bunn mens med evt chip kan du dra lenger på turtallet. Tilbake til at med mindre du er særdeles opptatt av å kjøre motoren riktig ville jeg brukt pengene på en grillfest med kompiser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå