C|H Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 På jakt etter førstebil og har meget lyst på E46. Det ultimate hadde vært 320i, men prisen er desverre for høy mtp økonomien til en førsteårs billakkerer lærling. Har noen av dere erfaringer med denne typen? Som de fleste andre ungdommer vil jeg ha en bil som faktisk ikke er så alt for død. Så hvordan er disse først og fremst motormessig? Er det noe bunndrag i de? Hvordan ligger det an med feil? Er det noen feil som kan føre til at du kjøper katta i sekken? Når det gjelder rust og slike ting får jeg fikset det på jobb. Tectylbehandling blir også sponset av jobben. Håper det er noen der ute som har noe fornuftig og komme med. Mvh Christian.
C.Andersen Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 316 blir veldig smått.. jeg har en 318 selv og synes det blir på kanten, men helt greit. Tror du burde satse på litt motor hvis du liker å ha noe å dra på med! Har flere kompsier som har prøvd 316, og de sier at det liksom ikke skjer noe hvis man tråkker på med høyrefoten, men ikke vet jeg. Det du må være obs på er hvertfall airbagsensoren i passasjersetet. Den ryker bare du legger kneet ned i setet litt for hardt. Dette koster 4-5 000 for å få fikset på Bilverksted. (1000kr for selve sensoren hvis du skal gjøre det selv). Hvis ikke er det jo det samme som på alle biler, se om gira er tighte og fine og om clutchen er bra. Høre etter ulyder i motoren og forstilling osv. Men husk at du ikke kjøper bil til akkurat budsjettet, for uansett hvordan bil du kjøper, så kommer det alltid noen utgifter og noe som må byttes. Lykke til med Bilkjøpet!
C|H Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 316 blir veldig smått.. jeg har en 318 selv og synes det blir på kanten, men helt greit. Tror du burde satse på litt motor hvis du liker å ha noe å dra på med! Har flere kompsier som har prøvd 316, og de sier at det liksom ikke skjer noe hvis man tråkker på med høyrefoten, men ikke vet jeg.Det du må være obs på er hvertfall airbagsensoren i passasjersetet. Den ryker bare du legger kneet ned i setet litt for hardt. Dette koster 4-5 000 for å få fikset på Bilverksted. (1000kr for selve sensoren hvis du skal gjøre det selv). Hvis ikke er det jo det samme som på alle biler, se om gira er tighte og fine og om clutchen er bra. Høre etter ulyder i motoren og forstilling osv. Men husk at du ikke kjøper bil til akkurat budsjettet, for uansett hvordan bil du kjøper, så kommer det alltid noen utgifter og noe som må byttes. Lykke til med Bilkjøpet! Du har nok helt rett. Da er det vel bare å vente til en ganske strøken 320i E36 dukker opp.
Richie85 Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg hadde E46 318i som første bil, en helt fantastisk bil. Gikk billig og motoren er meget slitesterk. Den gikk absolutt ikke dårligere enn E36 320i, eller 320i E46 opptil 80km/t heller om det er viktig. 2 Literen i sekseren til Bmw er en seig og har en dårlig momentkurve på bunn.. Derfor 4eren føles kvikkere på bunn og latere på turtall.. Ville helt klart gått for en E46 som 318 med litt utstyr.. fremfor å måtte fremme sekseren til enhver pris.. Hvilken prisklasse ser du for deg?
C.Andersen Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg hadde E46 318i som første bil, en helt fantastisk bil. Gikk billig og motoren er meget slitesterk. Den gikk absolutt ikke dårligere enn E36 320i, eller 320i E46 opptil 80km/t heller om det er viktig. 2 Literen i sekseren til Bmw er en seig og har en dårlig momentkurve på bunn.. Derfor 4eren føles kvikkere på bunn og latere på turtall.. Ville helt klart gått for en E46 som 318 med litt utstyr.. fremfor å måtte fremme sekseren til enhver pris.. Hvilken prisklasse ser du for deg? Slenger meg på han! Jeg har ikke fått prøvd bilen helt ordentlig enda (har ikke lappen). Og etter hva jeg har hørt (er ikke dermed sakt at det er sant!), så er det mye mer feil med 6'erene til bmw.
Richie85 Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Er ikke mye feil med sekserene til BMW nei.. Ikke som jeg har vært borti.. har hatt 7stk E46 og ikke hatt store problemer med noen av dem.. De alle med svært høy km.stand.. Riktig stell er stikkordet og ordentlig behandling av fører.. E46 er en meget godt skrudd bil, derfor jeg stadig faller tilbake til en.. Har også en E36 og den kan ikke sammenliknes i det hele tatt, men akkurat det er nok en smakssak med hva man liker..
C.Andersen Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Mye mulig, som sakt, ingen erfaring med det! Har bare en onkel-mekaniker som rådet meg fra en 6'er, men hva vet jeg. Er så langt storfornøyd med E46'en min Personlig synes jeg utseendet til E36 ikke kan konkurere med E46
C|H Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Jeg hadde E46 318i som første bil, en helt fantastisk bil. Gikk billig og motoren er meget slitesterk. Den gikk absolutt ikke dårligere enn E36 320i, eller 320i E46 opptil 80km/t heller om det er viktig. 2 Literen i sekseren til Bmw er en seig og har en dårlig momentkurve på bunn.. Derfor 4eren føles kvikkere på bunn og latere på turtall.. Ville helt klart gått for en E46 som 318 med litt utstyr.. fremfor å måtte fremme sekseren til enhver pris.. Hvilken prisklasse ser du for deg? Selv så har jeg helt klart mere lyst på en E46 318i framfor 320i E36. Alt i alt pga av at E46'en ser utrolig bra ut. Problemet ligger i at jeg ikke skal bruke mer en 55k. Jeg ser for meg at det skal gå bra å få prøvet å prute ned prisen litt? Hvor mye er det egentlig greit å prute når det gjelder BMW?
C.Andersen Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Jeg hadde E46 318i som første bil, en helt fantastisk bil. Gikk billig og motoren er meget slitesterk. Den gikk absolutt ikke dårligere enn E36 320i, eller 320i E46 opptil 80km/t heller om det er viktig. 2 Literen i sekseren til Bmw er en seig og har en dårlig momentkurve på bunn.. Derfor 4eren føles kvikkere på bunn og latere på turtall.. Ville helt klart gått for en E46 som 318 med litt utstyr.. fremfor å måtte fremme sekseren til enhver pris.. Hvilken prisklasse ser du for deg? Selv så har jeg helt klart mere lyst på en E46 318i framfor 320i E36. Alt i alt pga av at E46'en ser utrolig bra ut. Problemet ligger i at jeg ikke skal bruke mer en 55k. Jeg ser for meg at det skal gå bra å få prøvet å prute ned prisen litt? Hvor mye er det egentlig greit å prute når det gjelder BMW? Jeg betalte 56k for min, eneste som jeg har mått gjøre er å kjøpe vinterhjul og bytte bremserør, peace of cake Den lå ute til 78k.. Jeg var veldig heldig og fikk prutet mye. Det skal sies at han måtte bli kvitt bilen fort, så han godtok nesten alt av pris. Men det viser jo at det er håp for å få de "billig" også!
Bliza Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Mye mulig, som sakt, ingen erfaring med det! Har bare en onkel-mekaniker som rådet meg fra en 6'er, men hva vet jeg. Er så langt storfornøyd med E46'en min Personlig synes jeg utseendet til E36 ikke kan konkurere med E46 jeg har hatt min e46 320i i 3 år nå, jeg har aldri hatt noe motor feil på den. og den har gått en del km. makan til trofast bil skal du lete lenge etter!
Richie85 Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Jeg hadde E46 318i som første bil, en helt fantastisk bil. Gikk billig og motoren er meget slitesterk. Den gikk absolutt ikke dårligere enn E36 320i, eller 320i E46 opptil 80km/t heller om det er viktig. 2 Literen i sekseren til Bmw er en seig og har en dårlig momentkurve på bunn.. Derfor 4eren føles kvikkere på bunn og latere på turtall.. Ville helt klart gått for en E46 som 318 med litt utstyr.. fremfor å måtte fremme sekseren til enhver pris.. Hvilken prisklasse ser du for deg? Selv så har jeg helt klart mere lyst på en E46 318i framfor 320i E36. Alt i alt pga av at E46'en ser utrolig bra ut. Problemet ligger i at jeg ikke skal bruke mer en 55k. Jeg ser for meg at det skal gå bra å få prøvet å prute ned prisen litt? Hvor mye er det egentlig greit å prute når det gjelder BMW? Nå vet ikke jeg om du er ute etter sedan/coupe eller touring. Men søsteren min skal selge sin Topas blå 318i touring med 161.000km på telleren. Servicer fulgt. Bilen er i meget god teknisk stand, men kunne trengt litt lakkarbeid da hun fikk en liten bulk i skjermen bak, samt noe smårust som har kommet nederst på førerdør osv. Denne er nok mulig å få til en god pris, tross lav km.stand. Om det skulle være interessant, så ta gjerne kontakt på pm for mer info og bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå