Endre Hånde Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Men om du kun er ute etter 200 hk ish, så er det jo bare å sette i en 2.8.. Billigere enn noe turbo bygg, mer driftssikkert samt mulig å godkjenne.
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Ja det var det jeg tenkte meg.. Hehe. Jeg har lite lyst til å slåss med statens arme riddere.. Men da får en sette i gang med det andre da. Så får jeg kjøpe en motor til å snekre på i vinter.. Det koster jo skjorta og kompressor mate en m52b28 så da er det turbo som gjelder tror jeg.. Men en kan jo overhale en motor av noe slag med oppgraderte deler beregnet på snurre eller kompressor. Litt usikker på hva som er mest gunstig all over... Trenger tips til hvilken motor som er best i billig klassen, m50/m52 også hvilken størrelse på turbo, intercooler og slikt.. Har lyst til å holde meg midt på treet, med 400 hk eller noe.
Endre Hånde Skrevet Juli 13, 2011 Skrevet Juli 13, 2011 Du er klar over at det koster MYE uansett om du skal ha 400 driftssikre hester? Et kompressorkit fra ESS er ikke så dyrt i den sammenhengen. Og uansett utgår nok overladning om du vil ha alt godkjent. Da er det enklere og billigere med en S50. Ikke er det noe dyr forsikring på M3 heller om du er gammel nok. Jeg betalte rett over 6500 for fullkasko på min.
Kjexx Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Ja er klar over det.. Men det er jo derfor jeg spør, for å komme fram til hva det koster meg.. Jeg trenger tips til hvilken motor som er best egnet. Si en m50b25. Den koster 5000. Så er neste på lista å bytte det meste av innmaten, å kjøpe understell. Den smørbrødlista må jeg enten lese meg til, eller få hjelp til å finne de tinga som trengs. Neste etter motor er ferdig er å skaffe turbokit eller kompressorkit. Det her er noe jeg har planer om å ha ferdig neste vinter ca. Så da prioriterer jeg det det vil koste, jeg kan skru selv. Så den kostnaden det vil komme på å bygge det hele får jo bare koste det.. Trodde ikke ess laget til e36 lenger.. Ess sjefen bor rett oppe i høgga her faktisk.
bjsyse Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Ringte BT selv om å godkjenne turbo. De sa det blir vanskelig når bilen kommer orginalt uten turbo. Må få godkjenning bra bmw norge eller no, og de leverer ikke ut papirer på slikt. La oss si du krasjer og liv går tapt, så finner de ut du har ikkje godkjent turboen, omså det ikke var din feil, kan du få regress og bli gjeldslave i mange år pga din bil skulle aldri vært på veien. Så er jo en risiko å ta.
T. Thøgersen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 M50B25 med original innmat, Cooperringpakning, sprut, grenrør, turbo, dyser, bensinpumpe, pluss litt annet smått, så er det ikke no problem å få +/-400hk. Da kan det være lurt å fylle E85 i Strømstad, ellers ville jeg kanskje vurdert å dreid ned stempel en anelse for å senke kompen og bruke bensin isteden. Såfremt motoren er frisk og i bra stand fra før, burde ikke dette by på no problem. Da begynner nok kanskje clutchen å synes du er dum, men det går an å oppgradere.
Kjexx Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Samme hvilket grenrør, bare det turbo flens? Hva med turboen? Hvilken størrelse? Dysene da 600cc? Cooperpakning, hvor har de det? Spør jeg om mye her men, er vel sånn man lærer.
brunsame Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Får aldri godkjent med turbo med mindre du drar til tyskland å får avgass målinger osv.. Dette koster mellom 80 og 100 for en test.. Dette er grunnen til at jeg endte opp med banebil! (ringte biltilsynet å hørte om å få bygge turbo på 325en min.. Jada, så lenge jeg hadde bremser som takla den effekten var det ingen problem fikk jeg i telefon.. Kjøpte inn turbo stæsj, komplett m3 3.2 understell osv osv.. Brukte altso mye penger.. Så når jeg fikk skriftlig svar fra biltilsynet var det at jeg måtte ha avgass testen for å i det heletatt tenke på å få det godkjent.. Og di hadde aldrig hørt om en bil som var blitt godkjent på den testen på mindre en 3 forsøk.. Det vill si over 200 lapper bare i avgass måling.. Så da ble alt av godkjennings planer glemt, fikk tak i et 316 karosseri å bygde banebil)
T. Thøgersen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Samme hvilket grenrør, bare det turbo flens? Hva med turboen? Hvilken størrelse? Dysene da 600cc? Cooperpakning, hvor har de det? Spør jeg om mye her men, er vel sånn man lærer. www.pure-pf.com har stort sett alt du trenger. Send en mail til aa@pure-pf.com med dine ønsker, så kan dem helt sikkert sette sammen et "kit" til deg. Eller så har også www.motorviagra.no alt du trenger. Personlig ville jeg styrt unna all mulig kina-greier, men det finnes greier i OK kvalitet der også.
Kjexx Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Da skal jeg ta en titt på det. Vet du om noen som kan trykkteste toppen min i halden? Regner med att toppakning har gått siden det kommer bobler i tanken på radiator. Jeg har byttet termostat, vannpumpe og alt det der, men det hjelper ikke stort. Den koker for det.. Det er verken olje i vannet eller vann i olja. Den jager på tomgang, men når jeg skrur på tenninga durer det i tomgangsregulatoren. Er det normalt? Jeg har prøvd det meste nå, hadde håpet det var en bagatell med at den kokte, men det ser ikke slik ut..
T. Thøgersen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Da skal jeg ta en titt på det. Vet du om noen som kan trykkteste toppen min i halden? Regner med att toppakning har gått siden det kommer bobler i tanken på radiator. Jeg har byttet termostat, vannpumpe og alt det der, men det hjelper ikke stort. Den koker for det.. Det er verken olje i vannet eller vann i olja. Den jager på tomgang, men når jeg skrur på tenninga durer det i tomgangsregulatoren. Er det normalt? Jeg har prøvd det meste nå, hadde håpet det var en bagatell med at den kokte, men det ser ikke slik ut.. Jeg spurte Kjetil Solheim om han kunne sprekkteste toppen min, men han visste ikke om noen som gjorde det her i området. Så der må jeg melde pass. Finnes sikkert noen i Oslo som ordner det, men det er som regel ikke gratis. Høres nesten ut som du kan ha sprekt topp/gåen pakning. Regner med du har prøvd å lufte systemet skikkelig også? Du kan jo kjøpe sånn kit på biltema for å sjekke eksos i kjølevannet, kan jo være verdt å sjekke kanskje. Tomgangsregulatoren skal dure når du skrur på tenninga mener jeg, det er tegn på at den er i drift. M50 er for nytt for meg det vettu, så er ikke helt sikker.
Kjexx Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Det er det jeg mistenker og.. Det kittet har jeg ikke hørt om, det var lurt. ... Men de m50 motorene er ikke lett å lufte. Men skal ikke komme så mye bobler i kjølevæska trur jeg.. Lurer på om de har det du snakker om på cd cardic eller hva fææn det heter nede på havna jeg. Vet du om noe verksted med ledig plass til leie i halden?
T. Thøgersen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 BilXtra / Autorekvisita tenker du på, de har muligens det de også ja. Verkstedplasser er det dårlig med, hvertfall det jeg vet, kan vel kanskje i såfall være noen Ræggærsvin som vet om noe. Kan holde øyne og øre åpne jeg.
Kjexx Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Ja var det jeg tenkte på ja. Hör av dej da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå