Johannes1993 Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 m52 motor, når jeg kjører en stund går bilen varm, vannpumpen er byttet, viften er byttet, skal bytte viskosekobling i neste uke, termostathus er byttet. probleme er egentlig bare at det blir trykk i kjølesystemet, og lurte på om noen hadde hatt lignede problem? det er ide det blir mye trykk i slangene at tempraturen stiger, så slipper jeg ut trykker, så synker tempraturen igjen. Noen anelser om hva detta kan være? Bavaria mente at det var termostaten som var gåen / defekt.,.,
T.H.O Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Har du lufta systemet skikkelig? Kan være lurt å fylle direkte oppi termostathuset i tillegg til eksp.tanken
Johannes1993 Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 yupp. har luftet godt.. syns bare det var rart at det ble så veldig trykk, så begynte motoren å koke ide trykket komm, skjedd 5 ganger nå
ErikSimo Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Som T.H.O sier er lufting prima! Neste steg i feilsøkingen vil være vannpumpa. Med mindre "lufta" du har i kjølesystemet ditt lukter, dvs. er eksos så holder jeg en knapp på nettopp denne selv om du sier den er byttet. Er relativit enkelt å skru den ut for å inspisere at skovlene er intakte. Har sett vannpumper med plastskovler som bakstykket på skovlehjulene har knekt av slik at skovlene ikke fungerer skikkelig. Trykket er forhåpentligvis bare damp ettersom bilen blir varm... hvis ikke du er fryktelig uheldig og har gåen toppakning da selvsagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå