mropsahl Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Jeg lurer på hvor lenge en motor bør/må kjøres inn etter den har fått full overhalling med hona cylindere, nye stempler, stempelringer osv osv.. det er sikkert noen motor guruer her inne som har noen meninger? Takker for svar! Thomas
killarinc Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Hmm har alltid lurt på det der selv. Ser på tv når de setter inn splitter nye motorer og rett på benken med bånn gass og fullt turtall
Brian Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Kjør på! Bare la den gå seg varm på tomgang første gangen du starter, å så er det bare å kjøre i vei. Dra den ut på gira og gi den litt belastning. Det beste er å gi den litt pisking i starten. Gjorde det samme med min nyoverhala bunn, og den funker knall den dag i dag. Nå kommer det helt sikkert en annen som sier at man skal kjøre forsiktig, for dette er et veldig ømt tema. Mange som mener både det ene og det andre. Hentet min inspirasjon blant annet her: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm til å ha en hardere innkjøring.
TheEspenK Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Bare la den gå seg varm på tomgang første gangen du starter Nyttig tips: Bytter du kammer å skal disse kjøres inn, ca 2min på 2000. ALDRI tomgang på nyoverhalt!!!!!!! Ta en lettversjon av det brian sier så blir den riktig innkjørt. En motor som drar hardt mot hk kan lage striper i lagrene mens en daukjøring lager "bølger" i lagerskålene. Under hele innkjøringen skal motor gå lett men du øker turtall/belastning gradvis. Selv praktiserer jeg rundt 200-250mil
Brian Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Hehe, ja noe slikt er ideelt. Har også hørt at det er en fordel å kjør litt motorbrems der man kan i tillegg. Problemet er som regel at folk kjører bilen alt for pent slik at stempelringene ikke setter seg skikkelig.
mropsahl Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 jammen da har jeg fått litt tips til hva som må gjøres hva med girkasser da? hvis man har en nyoverhalt med nye lagrer og noen nye tannhjul?
TheEspenK Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 hva med girkasser da? Samme her En innkjøring gjør du fordi de nye delene skal få tjangs å tilpasse seg. Ta det pent med alt nytt til det har ruslet noen mil, bytt olje på kassa etter 2-300mil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå