Gå til innhold

Får ikke ned girkasse, mellomaksling.. haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har jo klart å skjære motoren i bilen min.. og skaffet ny motor fra tyskland og det var fra en 320, så det har jo vært et jævla prosjekt bare å bygge om. Men nå er motoren kommet i og det er egentlig bare fronten som mangler.. men selvfølgelig glemte vi å trykke på clutchpedalen etter vi hadde fått motoren innpå girkassen for å sjekke at det fungerte, og vi sjekket når kassen var fast at det fungerte jo selvfølgelig ikke. Så vi mistenker at clutcharmen har vridd seg eller hoppet utav på et eller annet magisk vis. Så nå prøver vi å få ned igjen girkassen. Alt rundt kassen er løst, er bare mellomakslingen igjen, løsnet den foran, på midten og bak men ikke faen om den vil av. Hva er tipset? må eksosanlegget av? tok bare og vridde varmeskjoldet over midtre feste helt fram, og løsnet. Men akslingen vil ikke ned, enkelt å få den av fremme eller bak? Hadde vært veldig takknemlig for noen kloke svar :D

Skrevet

Varmeskjold og eksos må av ja så du får heiset den langt nok ned på mitten,da får du lirket den ut av girkassen foran og cv joint bak,slik er det ihvertfall på e39.Skiftet ny mellomaksel her en dag,en helv drittjobb,sørg for all del å ha nye muttere til eksosen hvis du må demontere den.

Skrevet

Som bjalle sier. Splitt eksosen etter manifold og ta ned hele anlegget. Da har du nok plass å jobbe på. Mellomakselen trengs ikke løsnes i bakkant. Jeg pleier bare løsne foran og på midten, svinge ned leddet på midten og dra den ut av girkassa med hardykoplinga på. Så henger jeg mellomakselen i strips ut til sida...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...