Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skaff heller en brukt pumpe fra bensinbil med feste å sett i. funker knall det :) disse orginal pumpen på tds`ene er no dritt

Skrevet

Pumpa og feste som pumpa sitter i,ifra en E34 ja.men den orginale tds tankemåleren bruker du, ikke den fra bensin ;)

Skrevet

okai tusen takk for svar :) veit du btw om hvilket reele som er til gløding og diesel pumpe ? ingen av pumpene går fant eg ut, og dyse lampe og gløde lampe sløkker seg ikke

Skrevet

Sitter under dekselet på høyre side i motorrommet, er ei sikring på 80A ;) der sitter hjerna både til motor,automatkassa (om man har automat da) og abs`n. Og rele til bl,a matepumpa i tanken.

Men hva mente du med ingen av pumpene går? er jo bare EI elektrisk pumpe på tds`n.

Skrevet

Takker for svar, nei får ikke diesel fram til dysene og desse skal vel starte uten måte pumpe, og en kompis av meg så pumpa framme også hadde elektrisk styring.... :)

Skrevet

Pumpa framme er mekanisk, det elektriske er bl,a stopp og gasstyringen ;) er vel noe annet også, men husker ikke ifarten, men første bud er at pumpa i tanken skal fungere,sjekk at det ikke er tett filter,ledninger osv. men finner du vilket rele som styrer pumpa, så kan du ta av dekselet på den og tvangskjøre pumpa i tanken, da skal det komme diesel fram til dysene, når det gjelder relet, så husker jeg ikke vilket det var, da må jeg sjekke på ene bilen jeg har, men det for jeg ikke gjort før jeg er hjemme igjen.

PS hva mente du med å måtte pumpe? er ingen mekanisk pumpe på tds`n, det kommer ikke diesel fram uten at pumpa går eller du kjører motoren på starteren, men husk på at om pumpa er gåen, så har du store startproblemer om du har under 20-30l diesel på tanken.

Skrevet

Hm, ja den skal starte, men kan være litt vond, men starte skal den. litt merkelig du ikke for fram no diesel, kan være at den suger mye luft et eller annet sted da?

Skrevet

Det kan bli luft i systemet fordi det kan være en slange/kobling etc som lekker. er den ikke etter en gang?

Skrevet

ja kan vere en kobling, forstod ikke heilt ka du meinte med det siste :) men lufter systemet seg sjøl eller må du få dette luftet eventuelt kordan gjer du de?

Skrevet

Lufter seg selv ja, men kan eventuelt løsne litt på dyserørene om den er vrang, men jeg lurte på om den ikke tenner over hode, er den helt død når du prøver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...