Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Har montert m20 svinghjul og kløtsj på min m50 motor med m3 6 trinns kasse har montert alt sammen ijen men utløyser lageret når ikkje i trykk plata.. Har prøvd å forlenge stempelet på slave sylinderen. Men arma til utløyser lageret stopper i noe før utløyser lageret er i kontakt med trykl plata!!:/ noen som har vært borti d her før og har tips??:s

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmm, kan jeg ha noe av det samme problemet? Har m52b28 med m20 svinghjul clutch og kasse. Ny clutch, lager og slavesylinder. Men syns ikke clutchen frir helt. kan være litt hard og få i gir når bilen står rolig og motor går. Pluss at utløserlageret lager ulyd.

Er dettte en kjent sak med denne kmobinasjonen av motor clutch og gir?

Evt. Må jeg ha lager ifra e21 som du sier eller bare forlenge armen på slavesylinderen?

Noen ide?

Bjørn

Skrevet
Hei.. Har montert m20 svinghjul og kløtsj på min m50 motor med m3 6 trinns kasse har montert alt sammen ijen men utløyser lageret når ikkje i trykk plata.. Har prøvd å forlenge stempelet på slave sylinderen. Men arma til utløyser lageret stopper i noe før utløyser lageret er i kontakt med trykl plata!!:/ noen som har vært borti d her før og har tips??:s

M20 clutch ?

Skrevet

Ok. Kjører samme oppsett på min m50. Bare 5 trinns m3 kasse. Har ikke forlenget slave, eller brukt annet enn standard utløserlager. Et tips er å sjekke den lille plastikken som sitter bak armen som utløserlager treffer. Der armen er festet i kassa. Har du luftet godt nok ? Du skal ikke trenge å forlenge slave med det oppsettet.

Skrevet

Ja sjekket alt før jeg monterte sammen.. Alt var helt fint.. Men med m20 svinghjul kommer jo trykkplaten ca 1.5 cm lengre mot motor en med orginal svinghjul, altså så rekker ikkje utløyserlageret borti trykkplata før armen treffer akslingen i girkassa.. Har lagt et m20 svinghjul og et m50 svinghjul side om side å målt å forsket på en løs kasse jeg har liggende.. Det er den eneste logiske forklaringen jeg har:s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...