SiggenK Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Båten er i disse dager på verksted. Avtalen var at verkstedet skulle ta ut motoren for å bytte starter og ta service på motor og drev. Motoren måtte desverre ut da to av boltene som holder fast starteren knakk da den skulle byttes, og derfor satt fast inne i blokken. Det var jeg som knakk boltene til starteren når vi først prøvde å få jobben gjort - siden jeg hverken har utstyr eller kompetanse til å ta ut hele motoren sendte jeg båten på verksted. Dette var på undersiden av motoren, noe som gjorde det umulig å komme til. De ringte med og sa at motoren var ute, og starteren var montert. Imidlertid hadde de støtt på et problem når de skulle bytte tennplugger. De 3 første gikk greit, men den siste pluggen hadde knukket av på midten, og satt fast i blokken den også... De sa at de derfor må av med toppen, og at de derfor trengte min godkjennelse da dette vil bli fordyrende både med tanke på arbeidstimer og ny toppakning. Siden disse gutta har 920,- timen frykter jeg dette blir dyrt... Mitt spm er som følger; er det riktig at jeg må ta hele regningen for ekstrajobben med toppen? Det var de som knakk pluggen. Kan de skylde på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Dette skal verkstedet ta på sin regning da det var dem som knakk tennpluggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Dette skal verkstedet ta på sin regning da det var dem som knakk tennpluggen +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Dette skal verkstedet ta på sin regning da det var dem som knakk tennpluggen +1 Er dere helt sikre på det? De kan ikke feks. si at "det er ikke vår feil siden pluggen var rusten/dårlig"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Ja, dette er verkstedets problem. Skal dra ganske hardt til for å knekke en plugg, så det viser uforsiktighet fra verkstedets side. Får du problemer med verkstedet så kontakt forbrukerrådet, så ordner deg seg i din favør skal nok skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 De er verkstedet. Slike ting skjer. Er hverdagslig det der. Hvis jeg har bilen min på service, og jeg skal bytte olje, oljefilter, luftfilter tennplugger. og jeg drikker kaffe i en time eller 2 i påvente av den, og de sier ja nå er den ferdig, men du må betale 500 mer siden den ene tennpluggen klarte vi å knekke og dermed må du bytte toppakining som koster deg 1500, så hadde verkstedet måtte ta de 500 + 1500.. Hadde det vært MEg som var årsaken til knekt tennplugg som forårsaket toppakningbytte og mer arbeidstid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Ja, dette er verkstedets problem. Skal dra ganske hardt til for å knekke en plugg, så det viser uforsiktighet fra verkstedets side. Får du problemer med verkstedet så kontakt forbrukerrådet, så ordner deg seg i din favør skal nok skal du se Får dra innom mandag morgen. Jeg var egentlig glad de hadde begynnt på den egentlige jobben. Hadde egentlig ikke time før nå mandag, men de fant en åpning og kunne begynne før. Jeg fikk inntrykk av at de ringte fordi man skal gjøre det før man begynner på nye kostbare reperasjoner - de ringte liksom for å gi beskjed om at det ville bli dyrere... Jeg sa at jeg tolket det slik at dette var eneste utvei, og at de fikk gjøre det billigst mulig. Ble litt satt ut kan du si, og visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Har det i tilfelle noe å si at jeg sa det var greit at de begynnte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 nope, ring dem påmandag og si til dem at du ønsker å avklare betalingen og fremgangsmåten før de gjør noe. hvis u virker usikker i stemmen så taper u nok diskusjonen. bvær bestemt på ditt og true med forbrukerkjløploven osv hvis dem ikke gir seg. du kan også si at du fikk en forvirrende forklaring, at u ikke skjønte det helt og at u kanskje misforstod så går det nok bra =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 M|Fjeld skrev:Dette skal verkstedet ta på sin regning da det var dem som knakk tennpluggen +1 kontakt forbrukerrådet Ikkeno nytt men jeg supplerer litt Loven sier enkelt at din bil/båtmotor skal leveres fra verkstedet i samme tilstand som den kom. mao: får du en ripe i lakken eller knekt en plugg er det ikke ditt ansvar. Gi f.... i å stå med hatten i handa, ring verkstedet og si at det skal fikses siden du har planer om å bruke båten. Det eneste verkstedet i dette tilfelle kan bestemme er når de har ledig time. Skjønner de ikke lunta over tlf nevner du forbruker-rådet. Kikk litt på nettet først så kan du breie deg med alle pragrafnr og lovformuleringer Jeg er usikker på om dette er rette siden men sånn sett har du kjøpt en tjeneste som ikke er utført som den skal!!!!!!!! http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Det er jo så klart ikke så enkelt som noen her skal ha det til! Sett at pluggene på en motor (spesielt i båt) sitter dønn og er rustet skikkelig fast p.g.a manglene vedlikehold er jo ikke dette dems skyld. Det jeg mener er om denne på syl 4 satt så hardt (i tilegg svekket av rust) at den knakk av den grunn hadde den knekt uansett hvem som prøvde å løsne denne. Selv ser jeg slike ting som dette ofte da jeg er servcesjef selv. Det jeg prøver er som regel å ringe kunde før noe slikt skjer. Ellers er det klart at alt et verksted har skadet motor/bil/båt skal de ta på sin kappe! Men igjen, det er ikke alltid en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Det er jo så klart ikke så enkelt som noen her skal ha det til! Jo espen02e30, det er det fakstisk. Det er nemlig ikke alle som gjør det de burde gjøre, akkurat det du gjør! Det jeg prøver er som regel å ringe kunde før noe slikt skjer. Hadde verkstedet ring på forhånd ville historien neppe kommet opp. Merker du som mekaniker at det du driver med kan knekke må du informere om dette. Merker du ikke dette i fingrene! Vel da bør du neppe være mekaniker! Jeg er tidligere service-tekniker på verktøymaskiner Med tanke på hva en kan skru bør det være grunnleggende å løsne en fastrustet plugg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Mange spennende synspunkter her Takker for alle svar. Skal dra innom i morgen tidlig - update kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå