Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha ut 400 Hk av min M10 Turbomaskin.

Turboen som sitter på nå er for liten til å kunne lade nok. Den får for mye mottrykk i eksosen, så Turbinen er for liten.

Lurer på hvordan turbo som ville passet bra til denne motoren. Sitter største m10 toppen ( den med størst ventiler, så den produserer mye eksos )

Den er 2.2 med smidd innmat, lavkomp stempler, Pyramide ringer, Datasprut og 900cc Siemens deka dyser MSD tenning, osv. Den er mappet til 2 bar, men turboen klarer det ikke.

Skrevet

Jeg tror en 55mm Precision hadde passa fint som snus. Lettdrevne og er glade i mye ladetrykk.

Jeg har en 5865 Precision billet på min M20B25, og den drar igang relativt tidlig den, litt mindre kompressor som det er på en 55mm tror jeg det blir bra for deg.

Skrevet

takk for svar :) Vill gjerne høre litt mer forslag, A/R på turbin er .63 og på kompressor .50. på den som sitter der nå.

Skrevet

Det er en kinaturbo så noe mer info enn det jeg har der, er vanskelig å oppdrive.

Kammer er standard, men om du vet om turbokam til m10 er jeg veldig på jakt etter det.

Går kanskje ann å slipe de om ?

Skrevet

Kjører du std kam er det ikke rart du slier med baktrykk og "lite " effekt. Den er for slapp til å gi noe særlig effektøkning, og vil nok gi deg mer problem enn effekt.

Sjekk www.kmcams.no, han ordner en fin kam til deg. Dessuten har du en kam, og ikke flere. ;)

Og den turboen er vel kanskje ikke helt optimal til ditt bruk

Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt kanskje lagt litt penger i en annen turbo, M10 er veldig glade i ladetrykk og myye effekt. ;D Gött

Skrevet
Det er en kinaturbo så noe mer info enn det jeg har der, er vanskelig å oppdrive.

Kammer er standard, men om du vet om turbokam til m10 er jeg veldig på jakt etter det.

Går kanskje ann å slipe de om ?

Mer info er da strengt tatt ikke så vanskelig å oppdrive, det er da bare å ta av eksoshuset og kompressorhuset og så måler du turbinhjul og kompressorhjul med et skyvelær... :)

Hvor stort a/r du har er ganske uvesentlig så lenge man ikke vet størrelse på turbin og kompressor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...