Concep Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hei, jeg skal ha ut 400 Hk av min M10 Turbomaskin. Turboen som sitter på nå er for liten til å kunne lade nok. Den får for mye mottrykk i eksosen, så Turbinen er for liten. Lurer på hvordan turbo som ville passet bra til denne motoren. Sitter største m10 toppen ( den med størst ventiler, så den produserer mye eksos ) Den er 2.2 med smidd innmat, lavkomp stempler, Pyramide ringer, Datasprut og 900cc Siemens deka dyser MSD tenning, osv. Den er mappet til 2 bar, men turboen klarer det ikke.
T. Thøgersen Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Jeg tror en 55mm Precision hadde passa fint som snus. Lettdrevne og er glade i mye ladetrykk. Jeg har en 5865 Precision billet på min M20B25, og den drar igang relativt tidlig den, litt mindre kompressor som det er på en 55mm tror jeg det blir bra for deg.
Concep Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 takk for svar Vill gjerne høre litt mer forslag, A/R på turbin er .63 og på kompressor .50. på den som sitter der nå.
T. Thøgersen Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Åssen kam bruker du, og andre spec på den turboen du har nå?
Concep Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 Det er en kinaturbo så noe mer info enn det jeg har der, er vanskelig å oppdrive. Kammer er standard, men om du vet om turbokam til m10 er jeg veldig på jakt etter det. Går kanskje ann å slipe de om ?
T. Thøgersen Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Kjører du std kam er det ikke rart du slier med baktrykk og "lite " effekt. Den er for slapp til å gi noe særlig effektøkning, og vil nok gi deg mer problem enn effekt. Sjekk www.kmcams.no, han ordner en fin kam til deg. Dessuten har du en kam, og ikke flere. Og den turboen er vel kanskje ikke helt optimal til ditt bruk Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt kanskje lagt litt penger i en annen turbo, M10 er veldig glade i ladetrykk og myye effekt. ;D Gött
Joachim_M5 Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Det er en kinaturbo så noe mer info enn det jeg har der, er vanskelig å oppdrive.Kammer er standard, men om du vet om turbokam til m10 er jeg veldig på jakt etter det. Går kanskje ann å slipe de om ? Mer info er da strengt tatt ikke så vanskelig å oppdrive, det er da bare å ta av eksoshuset og kompressorhuset og så måler du turbinhjul og kompressorhjul med et skyvelær... Hvor stort a/r du har er ganske uvesentlig så lenge man ikke vet størrelse på turbin og kompressor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå