kravez Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hei, vurderer for tiden salg av sedanen min, og kjøp av stasjonsvogn. Har søkt litt rundt om uten å bli heelt klok på en måte.. Men, så kommer så klart regla med ditt og datt: Har 2,2liters 170hk nå Men lurer på å kjøpe 525i eller 525dat. (520d er litt lite intr da jeg vil ha automatgir) Har to biler jeg ser en del på, ene er diesel andre bensin, ene har 180k andre 200k på tellern. Hvordan er disse motorene opp mot hverandre? Kan di sammenlignes? Hva burde jeg sjekke motormessig? Er det noe utstyr man absolutt burde ha på stv? Dieselen har gått 200k og er chippet til 202hk, vil dette påvirke bilen mye? både positivt og negativt. Har selv den "store kjørecomputeren" med langt display i speedoen, men hvordan er kjørecomputeren på bilene med 4-5 små display? Ser mange touringer har dugg eller noe sånt på lykteglassene på bakluka? kan dette fikses lett? eller må di byttes? kom gjerne med flere ting som jeg har glemt av.... på forhånd takk.
mbruer Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Chip på automat ville jeg Vært forsiktig med om ike kassa har fått ny olje og filter jevnlig...(60000km) og det er ikke dugg på baklampene, det er bare sånn at de midterste lampene på luka blir drit matte, vet ikke hvorfor men mine var heldigvis ikke veldig matte:) går Ann å polere opp igjen:)
lasseln Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Ikke så mye jeg kan svare på her, men her er en link fra vi frisket opp lyktene på bilen min, både forran og bak: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... 9-touring/ Vi våtslipte ikke baklyktene her, men skal gjøre det, for det vil nok gjøre holdbarheten mye bedre.
kravez Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Ok, så ut som at det ble veldig bra når di ble slipt ned.... Så chip er ikke noe å anbefale? Hva kan følgene bli? Ødelagt automat?
mbruer Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 kravez skrev: Ok, så ut som at det ble veldig bra når di ble slipt ned....Så chip er ikke noe å anbefale? Hva kan følgene bli? Ødelagt automat? Automat som kvelder ja... Finns såklart maange tildeler hvor det går br også... men likevel..
kravez Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 ok, er vel sikkert kjempegøy hvis automatn ryker... men, noen som vet hvordan kjørecomputeren er på bilene med 4-5 små display? og bare "klokkeknapp"..
Trond H. Olsen Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 Det er den lille computeren. Eg syns no det blir litt overdrevent å kalle det en kjørecomputer i det hele tatt. Iom. at den bare viser gjenomsnittsfart, gjenomsnittsforbruk, utetemp og range.
lasseln Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 guardion skrev: Det er den lille computeren.Eg syns no det blir litt overdrevent å kalle det en kjørecomputer i det hele tatt. Iom. at den bare viser gjenomsnittsfart, gjenomsnittsforbruk, utetemp og range. Så hva må til for å definere det som kjørecomputer?
Trond H. Olsen Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Hehe, ser hvor du vil hen. Men ser man vekk fra utetemp så er det jo bare 3 funksjoner, noe jeg personlig synes er på grensen til bortkastet. Det er jo bare min individuelle mening.
lasseln Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 guardion skrev: Hehe, ser hvor du vil hen.Men ser man vekk fra utetemp så er det jo bare 3 funksjoner, noe jeg personlig synes er på grensen til bortkastet. Det er jo bare min individuelle mening. For all del, jeg skal ikke legge meg opp i dine meninger Men jeg mener da at de 3 mest grunnleggende funksjonene til en kjørecomputer er gjennomsnittshastighet, gjennomsnittsforbruk og gjenstående kjørelengde, så for min del har jeg helt motsatt oppfattning. Stoppeklokker og diverse som er på den store kjørecomputeren, det er bortkastet i mine øyne Den lille kjørecomputeren har det nødvendige og grunnleggende, verken mer eller mindre
bmwm535i Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 pass på rust i bakluka , bakluke glass som ikke åpner seg ,regnsensor at alt av forstillingsdeler er bra/nye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå