DieselSport Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hei folkens. For en ukes tid siden kjøpte jeg en Rød BMW 320D Touring '01 modell med drøyt 170.000 km på telleren, og var veldig fornøyd med kjøpet. Ga rundt 83 tusen for bilen inkl. omreg., men nå etter en ukes tid har noen problemer dukket opp: *Xenon lyktene forran har begynt og blink og slå seg av (spesielt høyre siden - den er også litt rødlig i lyset) *Parkeringssensorene er ryket (konstant piping i revers - 3 sek.) *eksosfestet helt bakerst er blitt slarkete og må byttes *dysen til spylervæske på bakrute virker tett, eller slangen er hoppet av, derfor renner det bare spylervæske ned langs ruten fra underkant av hekkvingen ved bremselyset. Men det er ikke det største problemet, for idag snakket jeg med tidligere eier som hadde eid bilen før han jeg kjøpte av for en ukes tid siden, og hun sa bilen hadde rullet rundt 360.000 km da hun solgte den for 11 mnd siden. Riktignok i valdres området så det er nok også derfor jeg ikke reagerte når jeg syns bilen så meget fin ut. Hva burde jeg gjøre i denne saken? Kom gjerne med egne erfaringer og tips ~ frustert bilkjøper
hermanoo90 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Det du har blitt utsatt for er lureri! Rett og slett, ingenting annet. Noen har Lurt deg. Jeg ville kontaktet både Politiet og forbrukerombudet. Fordi Det ulovlig å sette tilbake km stand, og hvis man da tjener så mye penger på det bedriver man bedrageri. Har du informasjon av selger, så gi dette til Politiet også.
DieselSport Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Jeg har all informasjon som personnummer og navn på denne personen, og har mulighet for å ta kontakt med eier som solgte bilen til denne personen også. Takk for raskt svar:)
gica Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 jeg ville først sjekket med BMW for å få infoen bekreftet. De kan lese av km "riktig" og da har du riktig km stand på bilen samt som du har noe å slå ned i boret med. De har utstyret for å sjekke riktig km stand. Jeg blir så forbanna når folk skal lure andre på denne måten.
bmw black jet Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 hvis gamle eier sier at dilen var kjørt så mye så er vel det sikkerhet nok. er det ikke noe servicehefte? km stand på forrige eu kontroll? bare å legge ut hvor du har kjøpt den også så vi andre vet at det er like greit og holde seg unna.
hermanoo90 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 KM stand kan sjekkes også på ABS bremsene Bare hyggelig! Enig , hater bedragere og folk som skal lure folk ved bilsalg!
bmw black jet Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 ang hva du burde gjøre så burde du heve kjøpet.
DieselSport Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Takker for mange svar. jeg tror vi vil få nytte for mye av tipsene her fremover i saken. Skal innom Stenshagen i morgen for å spørre litt der og evt. sjekket oprinnelig km. stand, så vil jeg gi en liten oppdatering senere når jeg vet noe mer for dere som er nysgerrige. Igjen, takker for svar.
wagon Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Fant du ut noe mer ? Få hevet kjøpet og si gjerne hvem du har handlet fra, så ikke andre går i fella. Det der er snusk og bedrag !
HMW Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Fint om det kommer utfyllende oppdateringer i slike saker.
DieselSport Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 en liten oppdatering i saken: vi har ikke kommet så mye lenger da det var lite bemanning på politistasjonen når vi var innom på fredag, men de tok en titt på saken for oss og sa vi hadde mye og god dokumentasjon for saken så regner med at vi anmelder det iløpet av denne uken da vi heller ikke har fått noe svar fra selgeren. Så langt har jeg ordnet med: ringte Stenshagen og snakket med en fra verkstedet der, han mente det ville være vanskelig å få vist den oprinnelige kilometerstanden da de ofte fjerner spor alle steder man kan finne det og vi da trengte spesialister fra tyskland for å se på saken, så det ble jo droppet på stedet siden dette ville bli for dyrt. Deretter tok jeg kontakt med eier som hadde bilen før selger igjen og fant ut hvor bilen sist var på EU-kontroll, så jeg ringte de og fikk de til å sende en kopi av kontrollseddelen hvor de hadde skrevet ned registrert km.stand da den var hos de (359.000). så nå sitter jeg med den kontrollseddelen, en kopi av annonsen hvor selger skriver at bilen har gått 171.000, kjøpskontrakten og noen kopier av brev og mailer vi har sendt selger (her uten svar). kommer med videre oppdateringer:)
hermanoo90 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 okei! Skjønner at politet ikke har prioritert saken din. Bra du har dokumentasjon fra sis EU, anmeld han og få saken ut av verden så fort som mulig, hvis du anmelder og ting går tregt, blir saken bare henlagt...
HMW Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Dette burde ikke bli henlagt. Gi selger en skriftlig mulighet til å heve kjøp eller betale ut det du måtte ønske imellom før anmeldelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå