DieselSport Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 ja, vi har sendt selger et brev (både vanlig og rekomendert) hvor vi har gitt han muligheten til å betale et mellomlegg eller la oss heve kjøpet, hvis ikke blir det anmeldelse. nå sitter jeg egentlig å lurer på hva jeg selv egentlig ønsker. Det er nemlig noen problemer med bilen også; *dårlige eksosoppheng *en slangs skrapelyd som nevnt i annen tråd (http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=197156) *må bytte xenon lys *alle ryggesensorer er defekte *sur lukt fra AC *sliten vinduheis som ikke løfter Og jeg vet når bilen ble solgt til denne "svindlereren" for 1 mnd siden da gikk for 35 lapper, altså regner jeg med å kunne kreve et mellomlegg på 42 eller heving av kjøpet. dilemma!! heve eller kreve mellomlegg om jeg får muligheten? utseende- og rustmessig er bilen nesten strøken da den har gått sine 370.000 km langt oppe i landet på usaltede veier og mye langkjøring, den ble også EU-godkjent for 2 mnd siden.
hermanoo90 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 det må du selv velge. jeg vet at JEG hadde hevet kjøpet.. lett! for du finner en annen bil til dine penger også i god stand, lite rust og lav og garantert km, gjerne med servicehefte... den kan se fin ut, men med så mange km, er den en tikkende bombe for fremtidlige feil. selvom den gikk gjennom EU
bmw black jet Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 godt og se at du fikk dokumentert km.stand ved hjelp av periodisk skjema er som regel letteste måten og bevise det på.
HMW Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 det må du selv velge. jeg vet at JEG hadde hevet kjøpet.. lett! for du finner en annen bil til dine penger også i god stand, lite rust og lav og garantert km, gjerne med servicehefte... den kan se fin ut, men med så mange km, er den en tikkende bombe for fremtidlige feil. selvom den gikk gjennom EU Km har ikke så mye å si på noen merker. Det er ikke hyundai.. Vedlikehold er nøkkelordet..
aottesen Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 det må du selv velge. jeg vet at JEG hadde hevet kjøpet.. lett! for du finner en annen bil til dine penger også i god stand, lite rust og lav og garantert km, gjerne med servicehefte... den kan se fin ut, men med så mange km, er den en tikkende bombe for fremtidlige feil. selvom den gikk gjennom EU Km har ikke så mye å si på noen merker. Det er ikke hyundai.. Vedlikehold er nøkkelordet.. Tjaaaaaaaaaaaa .. Når vi plutselig snakker dobbelt av oppgitt kjørelengde, så er det plutselig en del ikke-servicerelaterte ting som begynner å takke for seg.
HMW Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Skrev jeg service?? Nei.. Med vedlikehold sikter jeg til (selvsagt) service OG utskifting av slitte deler. Er det fulgt hele veien så faller jo ikke hele bilen plutselig sammen ved en gitt km!
DieselSport Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 Saken er hvertfall anmeldt, da vi aldri fikk tak i selger for evt. heving av kjøpet. hvor lang tid det tar vet vi ingenting om, så saken får bare gå sin gang og jeg får sitte og vente... Men nå er det heller ikke mye igjen av bilen, var så uheldig her for litt over en ukes tid siden å kjøre i autovernet (i 30-40 km/t.) noe som medførte skader på bilen for ca. 100.000 kroner, så bilen er nå også blitt kondemnert Heldigvis hadde jeg full kasko på bilen, så håper på forsikringspenger om ikke så altfor lenge, så meld gjerne ifra om dere kommer borti noen aktuelle biler i prisklassen opptill 100.000 kroner
bmw black jet Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 sleng gjerne ut hvem du har kjøpt den av også.
DieselSport Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 vil ikke gå så mye inn på dette med personinfo om selger, av forskjellige grunner. Men han er av utenlandsk opprinnelse, utga seg i annonsen for å hete Robert, men ved oppmøte og i kontrakt heter han Alan. Heller ikke spesielt høy, så skulle dere møte på en slik person ved evt. kjøp eller lignende så vær obs. håper politiet får tatt svinet, så han ikke fortsetter med dette lureriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå