Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om en 525iX hadde vært artig å hatt jeg. Nå har jeg en vanlig 520it, og lurer på om man merker de ekstra hestene eller om de forsvinner i driverket? :P

Ellers så lurer jeg på om det er ekstra mye tull med dette systemet. Skal man ha seg en e34 iX ser jeg at man må regne med 300k på telleren. Og med ekstra dyre understellsdeler så håper jeg holdbarheten er på topp!

JEg har også lest litt på hvordan ix systemet til e34 fungerer sånn teknisk sett, og lurer på om man kan koble seg inn på systemet å styre sperrene manuelt på noen måte? Det går jo ann, men har noen gjort det? Hadde vært kult med låst bakaksling, og mest trekk på bak. :)

Skrevet

det er mest trekk bak på ix. på den kjerringa mi hadda var det sperre som kobla seg inn elektrisk når den spant. kjempebil! var ikke noe trøbbel med driverke på den mens vi hadde den. og den hadde gått i overkant 200k. eneste minuset jeg ser med en 525ix er bensinforbruket. bruker no jævlig med suppe. hadde en m5 3,8 samme tiden og den brukte mindre!

Skrevet

Jeg hadde en E34 525ixT for noen år tilbake, denne hadde over 300 på telleren. Bilen fungerte helt topp og hadde et solid understell etter hva jeg erfarte med bilen. En utrolig bil på vinterføre, noe som fikk meg til å fortsette med BMW 4x4. Som sagt tidligere her er disse bilene tørste, jeg hadde dog. manuelt gir, men den brukte mye selv da. Ikke var den spesielt sprek heller, men en absolutt sterk nok motor i bilen til normalt bruk. Fin å trekke henger med var den!

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på det, for har ikke hatt eller kjørt E34 525i uten 4x4.. men innbiller meg at drivverket stjeler endel..

Skrevet

En av de raskeste bilene jeg har eid på vintern, og ikke så ille når vanosen slår inn på tørt føre. Den ekstra vekta taper man kanskje litt på i aks, men til gjengjeld spinner man jo ikke :P Ligger rundt litern på blanda kjøring, så er ikke en Prius akkurat. på vintern oppfører den seg som en bakhjulstrekker med 'ekstra' grep, så ingen grunn til å endre på drivkrafta. (får ut hekken om du vil, men går fortsatt forover :) )

• 1 month later...
Skrevet

Blir igrunn frarådet å kjøpe ix av div folk pga vedlikeholdskostnader. Har veldig lyst på en slik, men om den er vesentlig dyrere og skaffe deler til, og om den i tillegg ikke er like solid? så er jeg ikke like sikker...

Skrevet

En ting synes jeg egentlig folk burde lære seg, hør på råd fra andre, men ikke velg etter det.. Har du lyst på slik bil, så synes jeg du skal kjøpe deg en sånn.. Hadde ingen problemer med Ix jeg hadde med over 300 på telleren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...