Johannes1993 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 enda et mongo problem med kjølinga mi, men dette skjer bare avogtil :S Kjørte noen kilometer til bilen ble varm, så steig tempen opp på rødt, gikk ut å kjente på slangene og det var sprenghardt trykk i de, tok ut trykke og tempen sank med en gang. Så kjørte jeg ca samme lengde og det skjedde igjen, jeg gjorde det samme, derettet kjørte jeg mye dobblet så langt uten at det skjedde og det hadde ikke kommet noe trykk i slangene heller. Dette har skjedd før også, men bare avogtil :S Byttet: (for ca 1000km siden) Vannpumpe Viskosekobling Vifteblad Termostathus Termostat
bmw black jet Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 høres ut som du har luft i systemet. har du prøvd og lufte det?
Johannes1993 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 sisi, luftet det godt å lenge for å være sikker. Syns detta var merklig vannnivået har ikke sunket noe heller :S
yeahE39 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 sjekk alt av slanger! mulig den drar luft inn i systemet igjen, virker som om det garantert er et luft problem
Aroid Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 det kan var sprekk i toppen din Når det kommer trykk i fra sylinder så slutter vannet å sirkuler i motoren. Vist du kjører med lokket av da er alt bra? Vist ja da har du en defekt topp eller toppakning.
Johannes1993 Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Tror ikke det er toppen, olja er helt fin :S Vil det stige på tempen vis den drar luft inn i kjølesystemet?
yeahE39 Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Tror ikke det er toppen, olja er helt fin :SVil det stige på tempen vis den drar luft inn i kjølesystemet? ja, tempen stiger når det er luft i systemet .. og vifta blåser ikke varmt inni bilen... enkelt og sjekke,
jolly Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Kan gi varme i kupe selv om det er luft i systemet så det er ingen regel. Sjekk ekspansjonstank og toppen på denne....de er noen luringer...Ekspansjonstanken gir en liten sprekk i bunnen som er vanskelig å oppdage....lokket kan sprekke i gjengene....begge disse er billige operasjoner og og lett å teste. I bunnen av ekspansjonstanken sitter også kjølevannsnivå måleren...den er skrudd inn under tanken og der er det plast detaljer som ryker over tid. Buler tanken din når du sikter på den ovenifra og ned så ville jeg sjekke den.
Johannes1993 Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 tror nok det er no luft i systemet da, fordi det blåser ikke skikkeli varmt i varmeannlegget... Men dette kommer å går, i går så boblet det litt ved den ene slangeklemmen, har klemt den skikkeli til nå, men skjer fortsatt, en av lufteskruene er også litt mongo, fordi der bobler det hele tiden, vridde om en skru der tidligere, kan dette ochså være problemet siden det bobler litt der hele tia?
Johannes1993 Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 hadde ute begge lufteskruene og lokket, og fylte vann til det var slik det skulle være, lot den stå en stund å svive å gasset littegran av og til
bmw black jet Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Sett varmeapparat på maks varme og skru på full styrke på varmevifta. (med tenning på.., ikke motor) Skru ut lufteskruene i radiator + den andre lufteskruen og påfyllingslokket. Fyll på frostveske til det slutter å boble ut av lufteskruehullet..,start med den på radiatoren. skal komme ren veske ut, ikke luftbobler. ta radiator skruen først så den andre. samme prosedyre. så sett på lokket. NB! Bruk kun samme farge på frostvesken som du har fra før. Fargene skal IKKE blandes! Kjør motor varm, og etterfyll om nødvendig neste gang. (greit å vente til motor er litt kald igjen.., trykk i systemet og vannet kan ha "ekspandert" litt).
Johannes1993 Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Will do men temelig sikker på at det er noe som får vanne inni der til å koko over så det ikke klarer å gå skikkelig rundt inni der siden det blir sånnet trykk inni
bmw black jet Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 mulig det er det, men det blir trykk og den koker hvis du har luft inni der også. håper det bare er det da.
Johannes1993 Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 ja, e tror det er at vannet koker over, på samme måte som det gjør når du åpner lokket på radiatoren mens motoren er varm, bare at det klarer ikke slippe ut nok til at det trykke forsvinner fort nok.... Men skal prøve å lklufte det godt slik som du sa imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå