Gå til innhold

E46 touring - Baklukeproblemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det problemet at visker, spyler og bremselyset i bakluka ikke fungerer. Har sjekka sikringer og ledninger som er synlige når man åpner bakluke/bakruta.. Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Ligger endel tråder ang. dette rundt omkring på forumet, så vil anbefale et lite søk, da dette er et svært utbredt problem på Touring generelt, uavhengig av karosseri.

Vanlige grunner er såvidt jeg har forstått kabelbrudd, defekt motor eller defekt mikrobryter (noe du helt tydelig ikke har, med tanke på at ruta lar seg åpne). Kan ikke si jeg har hørt om mange som har mistet bremselyset i ruta i samme slengen, så for meg høres det ut som kabelbrudd, men jeg har tatt feil før :P

Skrevet

Har søkt litt ;) men er litt merkelig siden bakluka i seg selv funker, ruta og skiltlys også.. Bare bremselys, visker og spyler som er dødt.. Esp-lampa lyser også btw, føler?

Skrevet

På min bil så har jeg defekt visker, spyler og glassluke, men alt av lys fungerer. Hos meg er nok feilen selve viskermotoren, siden alle de defekte komponentene styres via denne. Men for ditt eksempel er det ikke godt å si.

At ESP lampa lyser er nok muliggens en sensor ja, men her tørr ikke jeg å uttale meg stort :P

Skrevet

Har du sjekket ledninger som går inn i taket på høyre og v.side.

Dette krever demontering for en skikelig kontroll.

Høres ut som du har ledningsbrud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...