cesandberg Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Herisann, søkte her om jeg kunne finne andre med samme problem, men ble ikke klok, så derfor egen tråd: Har akkurat kjøpt meg en 06 E61 530XDAT M-tech 138000km. Selger sier at i mai så ble bunnpannen på automaten byttet pga sprekk, ny bunnpanne og olje/filter ble montert. Etter dette så har den en tendens til å lugge/nappe, gire med grov/kjapp overgang ved giring fra 1. til 2. og fra 2. til 1. Det skjer helst ved lite pådrag, har ikke merket noe videre oppover i girene, og det er ikke merkbart i større hastigheter. Selger hadde bilen inne hos merkeforhander, som også utførte jobben, for sjekk dagen før jeg hentet den, uten at de kunne finne noe feil. Noen sier at det er normalt pga at kassa skal tilpasse seg kjørestilen min??? Men dette har vært gjeldene siden mai, og bilen er kjørt over 1500km siden byttet. Noen mener på at det kan ordnes ved hjelp av en spesiell automatolje? Takker for all hjelp her
Nr1 Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Vil tro du har problemer med ventilhuset på girkasa di,intern lekkasje i ventil huset,har fikset dette på flere e60/e61 Adopsjonstid på denne kasen er ca 100 mil uten bruk av tester,med tester da reduseres det til ca 10 mil. BMW har ikke noe greie på dette og sier bare deff girkase. Ventilhuset kan demonteres og repareres.
cesandberg Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Mange takk for kjapt svar. Vil denne type feil kunne utvikle seg til å bli et driftsproblem, eller er de eksisterende symptomene stabile?
Nr1 Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Vil tro du kan kjøre med dette en stund men er ikke å anbefale siden girkasen girer ukorekt. Jeg vil ikke tro at det er bra over lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå