Risikabel Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Er på jakt etter en E36 M3 (jeg tenker å bruke bilen på vei og på bane. Den skal brukes hardt med samtidig tas godt vare på) På Finn og Autodb er 3.0(S50B30) overrepresentert i forhold til 3.2(S50B32). Å finne en flott 3.2 er med andre ord vanskeligere og dyrere... Spørsmålet her er egentlig om det er noen nevneverdige forskjeller på disse modellene, vil en 3.0 virke vesentlig latere en 3.2? - har 3.2'literen akkurat det lille ekstra som skal til for å kjøre bilen slik den kjøres som best? (3-gear skrens tørr asfalt) - Deler disse motorversjonene samme gearkasse? - er det andre nevneverdige forskjeller mellom disse bilene? holdbarheten på motorene eller andre faktorer som spiller noen rolle... takker for alle bidrag og erfaringer:))
badsha Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 gå for 3.2 ltrn bedre på alle måter.. har en strøken 3.2 ltr til salgs:) 3.2 ltr har bedre understell bremser, 6 gir etc..
bmw120d Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 3.0l har bedre motor pga bare en vanos noe som er dyrt å et problem på disse bilene. 3,2l sliter med den 6trinns girkassa,3.0l tåler mer juling, dette har jeg pratet med gutta på schmiedmann om;)
Endre Hånde Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 3.0l har bedre motor pga bare en vanos noe som er dyrt å et problem på disse bilene.3,2l sliter med den 6trinns girkassa,3.0l tåler mer juling, dette har jeg pratet med gutta på schmiedmann om;) Bare tull, og en myte laget av folk med 3.0, som ikke hadde råd til 3.2.. Kan du, så går du for 3.2 som er en bedre pakke. Ang Vanos er ikke det noe stort problem, og skulle det mot formodning bli et problem, så er det en billig reparasjon.
-Erik- Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 3.0l har bedre motor pga bare en vanos noe som er dyrt å et problem på disse bilene.3,2l sliter med den 6trinns girkassa,3.0l tåler mer juling, dette har jeg pratet med gutta på schmiedmann om;) Bare tull, og en myte laget av folk med 3.0, som ikke hadde råd til 3.2.. Kan du, så går du for 3.2 som er en bedre pakke. Ang Vanos er ikke det noe stort problem, og skulle det mot formodning bli et problem, så er det en billig reparasjon. Skal ikke blande meg i vanos o.l, men mener du 6trins kassa fr 3.2 tåler like mye som 5trins kassa fra 3.0?
ealoken Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 kjøp 3.2. kassa er god som smør, jeg vil si bedre en 5 trins. bedre motor med det lille ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå