Gå til innhold

Skiftet traversforing på E39 T men får de ikke skikkelig på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo nå hvorfor verksted skulle ha 6000,- for å bytte.

Det gikk noen lunde greit når jeg først begynte, men når jeg skulle sette på de nye brukte jeg jekk for å få de inn, men den siste lille cm står igjen. å var nødt til å gi meg.

Skrudde fast treversen og senket bilen å håper på at det skal gli på plass i løpet av natten.

men det vil si at selve foringen får en strekk i midten og traversen går nesten kant i kant med karroseriet.

Om det ikke glir på plass, noen som har noen råd på hvordan jeg skal få lirket de på olass

Skrevet

Ja var på forhånd så opptatt av å ordne verktøy til å ta de av at jeg glemte å tenke på hvordan de skulle på.

Men vil tro jeg skal kunne få de ordentlig på med en svinghjul avtrekker

Skrevet

Sånn da sitter de på plass, og nå kjennes det ut som bilen har støtdempere i stedet for sprettballer.

Skrevet
Sånn da sitter de på plass, og nå kjennes det ut som bilen har støtdempere i stedet for sprettballer.

Brukte du en avdrager som presse?? Skal til å begynne på samme jobb selv innen et par uker..

Mvh

Bjørn

Skrevet

Det var ikke plass til avdrager dessverre, men jeg tok for meg en og en, la en 1cm tykk gjennstand (feks) fastnøkkel mellom karosseri og travers, satt så en bukk under foringen (snu den skiven som holder foringen påplass og legg i mellom) og så senket jeg bilen forsiktig ned på bukken å lot den stå til foringen gled på plass,

Forstod du noe av dette:) hvis ikke får du si fra så kan vi ta det på telefon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...