martinwenberg Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Hallo!. Hadde rustet hull i kanalen under førerdøren. Tenkte jeg skulle få sveiset det, men måtte skjære ut en bit for og tette det igjen med ei plate eller noe lignende. Hadde vært hyggelig med litt tips om hvordan jeg kan gjøre det best/ finest mulig. takker for svar! Legger ut noen bilder for lettere forståelse: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Du skjærer til en plate som er 1mm kortere i lengde/bredde, så punkter du platen fast på hver side. Sjekk så at den passer bra og at den ligger rett. Så helsveiser du langs hele platen, sliper ned fugen, så lakker du med sinkgrunning eller lignende. Ha på spakkel, puss ned, ha på grunning så lakker du hele kanalen. Edit: Den rusta inni kanalen ville jeg ha smurt på brunox før jeg sveisa plata. Etterpå borre ett lite hull under kanalen å sprøyte med hulromsvoks. Tett hullet med en gummipropp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 okei . Når jeg har smurt brunox i hullet som ligger inni kanalen, skal jeg da borre hullet, sveise på platen også tette igjen med hulromsvoks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Edit: Den rusta inni kanalen ville jeg ha smurt på brunox før jeg sveisa plata. Etterpå borre ett lite hull under kanalen å sprøyte med hulromsvoks. Tett hullet med en gummipropp. Jeg synes jeg ser et hull under kanalen allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Ja, men husk at brunoxen må tørke godt før du pøser på med voks. Ta hulromsvoksen helt til slutt før du sparkler. Lurt å kjøpe en hulromsvoks med slange, slik at du kan stikke den langt inn i kanalen, både forover og bakover. Dysen på slangen har flere hull slik at den legger ett lag i hele kanalen. Edit: Hehe ja så at du har ett hull under kanalen fra før av. Dette hullet er en fordel at du sveiser igjen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Okeei, skal prøve det imorgen Må få sveiset det hullet under kanalen også ja ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Bare ta deg tid mellom hver påsmøring slik at du ikke får reaksjon mellom de ulike stoffene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Takker! den er grei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Du bør jo absolutt sveise resten inni kanalen der. Brunox på den rusten der vil nok ikke holde lenge. Ikke noe poeng å sveise på en plate, så har du kjeks og hull under kanalen 1 år senere. Når du først har kuttet opp, kutt vekk ALT som det er rust på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Skal prøve og kutte vekk det meste av rust, og deretter sveise nytt. Får se hvor mye rust det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå