Gå til innhold

Ang, knirking i min bmw e39!

erxzn
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!, jeg er ny på Bimmers. kjøpte meg just en 528 i e 39, manuell... og jeg merker at den "knirker" i rattet... altså visst ratter står rett fra, og jeg beveger det frem og tilbake "over" senter/rett fram, så knirker det liksom fra rattet/bilen, noen som har noe kjennskap til dette?

og jeg har ett spørsmål til:

Venstre kalipter foran, knirker når jeg p resser inn bremsepedalen, noen som vet noe om dette?

Mvh

Daniel Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med ny bil. :)

Knirking i rattet er nok sleperingen... en forferdelig irriterende lyd. Jeg mener å ha lest en diy (do it yourself) om dette. Men sitter på mobilen og skriver dette og multitasking er litt slitsomt på lille displayet. Men søk på forumet/google.

Kalipter trenger nok bare å bli renset og smurt i slepesporet for ytre bremsekloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen diy på nettet ang knirking i rattet, noen som har vært borti dette som kan forklare enkelt hva jeg skal gjøre ?

og det der med kalipteren oleo, jeg har hatt den av, og smørt litt her og der med kobberpasta:P men vet ikke 100% sikker på hvor jeg skal smøre og med hva ? :) tips :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det der med kalipteren oleo, jeg har hatt den av, og smørt litt her og der med kobberpasta:P men vet ikke 100% sikker på hvor jeg skal smøre og med hva ? :) tips :P?

Det er sporet som denne klossen løper i som må smures/rengjøres

1x6rjqzdlbkz546bwzat.jpg

Altså dette:

6nljkhctxbupq363snmm.jpg

Hvis klossene er slitt og stempelet dermed er veldig langt ute så kan dette også gi en knirkelyd. I så tilfelle forsvinner gjerne dette ved bytte av klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann:P jepp.. etter å ha lest gjennom ett par diy's.. så virker det som for min del at det kommer til å ta 3 -4 dager å fikse detteP: haha:P.. får se hva det blir til, en kompis av meg hadde bare sprayet no fett nede i rattstammen, og da forsvant det også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann:P jepp.. etter å ha lest gjennom ett par diy's.. så virker det som for min del at det kommer til å ta 3 -4 dager å fikse detteP: haha:P.. får se hva det blir til, en kompis av meg hadde bare sprayet no fett nede i rattstammen, og da forsvant det også... :)

Ikke alle feil er like kjappe å fjerne permanent :)

Men jeg tror jeg også hadde sprayet først og sett om det holdt kjeft. Dog ville jeg ikke bli overrasket om det kom tilbake etter litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle feil er like kjappe å fjerne permanent :)

Men jeg tror jeg også hadde sprayet først og sett om det holdt kjeft. Dog ville jeg ikke bli overrasket om det kom tilbake etter litt tid.

nei sant det.. skal teste dette først. og tusen hjertelig takk, helt konge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyden er knirkete, men kanskje lyhder litt som en gammel transistorradio ved rattutslag kan det bare være lite servoolje på. Det var slik i mitt tilfelle.

Artig lydsammeligning hehehe, men det er vel en litt mer "uhyggelig" lyd enn knirking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...