Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe med tips? :?:

Når bilen er kald virker alt normalt. Når driftstemperatur oppnås mister den draget, men det kommer og går; plutselig rykker den til og drar normalt noen sekunder, for så å dø ut igjen. På tomgang jager den ganske mye, og det lukter også litt spesielt av eksosen.

Jeg har bytta lambdasensor, innsugsslange og luftmassemåler uten at det ble bedre. Har også spruta startgass rundt innsug for å finne lekkasjer, men fant ingenting. :(

Kan det være at jeg har fått dårlig bensin (med vann eller diesel i :evil: ), og i såfall hvordan sjekke det?

Skal sjekke plugger så fort bilen blir kald, men har ingen tro på at problemet gjelder kun èn sylinder. Jeg tror det har noe med bensin/luft tilførsel å gjøre.

Noen som har noen gode idèer??

Skrevet

Tydeligvis flere ting her:

Det har kommet vann rundt pluggen på en sylinder, og når jeg fikk blåst det bort så gikk bilen bra. Det enkle er ofte det beste. #-o

Nytt problem:

Bilen jager på tomgang, og tomgangen ruser seg av og til opp til 3000 rpm under kjøring. Tomgangsregulator??

Skrevet

Da er problemet løst, og dere gjetter aldri hva som var feilen, så jeg skal fortelle det her som en advarsel til andre:

Jeg tok av igjen luftbelgen, som jeg hadde kjøpt ny, mellom LMM og spjeldhuset. Klistra fast på gasspjeldet satt merkelappen fra luftbelgen.

Mest min feil, som ikke sjekka inni belgen før jeg satte den på, men også litt dumt av produsenten å klistre merkelappen på innsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...