Gompen Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Hei! Jeg har en BMW 518i e34 1990, hvor trutelleren og liter på mila måleren er defekt. Bensinmåleren lever også sitt eget liv. Jeg lurte på om noen har et fornuftig svar på hva dette kan være. Har det noe med kretskortet å gjøre? Må jeg bytte dette? Og hvis det, og jeg skal kjøpe et brukt, må det være et kretskort fra akuratt den bilen jeg har og samme årsmodell, eller går det ann å bytte kretskort med en hvilken som helst e34?
hermanoo90 Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 har du åpnet den opp og sjekket? De gamle speedometerne pleier å ha batterier der de sprekker opp og syren treffer de kortene, så hvis du åpner speedoen opp kan du se etter irr... hvis så er det nok defekt ja. hvis du må bytte noen deler så må det komme fra et annet speedo som akkurat er som ditt, men er usikker på om det er forskjell på preface og facelift speedometeret.
Gompen Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 har du åpnet den opp og sjekket? De gamle speedometerne pleier å ha batterier der de sprekker opp og syren treffer de kortene, så hvis du åpner speedoen opp kan du se etter irr... hvis så er det nok defekt ja. hvis du må bytte noen deler så må det komme fra et annet speedo som akkurat er som ditt, men er usikker på om det er forskjell på preface og facelift speedometeret. Ja, jeg har åpnet og sett. Kan ikke si de så sprukket ut. Jeg tenkte det kunne være de batteriene som var defekte, så kjøpte noen nye. Men når jeg kom til de punktet hvor jeg skulle skifte de satt jeg fast. Har ikke så mye greie på åssen jeg skal gjøre dette, hvis det kan være disse som er slitne. Noen som har noe peiling?
F10 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg bestilte et kombiinstrument til min e32 735i '87 fra Belgia for noen år siden. Presiserte at det måtte være samme type til samme bil. Forundringen var stor da jeg fikk det, da det på baksiden og inni så helt forskjellig ut i forhold til den originale. Da fargene på kontaktene og ledningsnettet var foskjellig, måtte jeg jo prøve. Det fungerte helt utmerket. Jeg tror det nye instrumentet var for en '90 modell. Km-standen var omtrent helt lik. Alternativet er å skaffe en loddebolt for printkortlodding og gå over alle loddepunktene, spesielt de som er litt store. Loddingene kan over tid bli sprøe og få enkelte riss som ikke er synlige. Jeg utbedret mange elektronikkfeil på 735'n med loddebolten, spesielt med lysmodulen.
Gompen Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Skrevet Juli 26, 2011 Jeg bestilte et kombiinstrument til min e32 735i '87 fra Belgia for noen år siden. Presiserte at det måtte være samme type til samme bil. Forundringen var stor da jeg fikk det, da det på baksiden og inni så helt forskjellig ut i forhold til den originale. Da fargene på kontaktene og ledningsnettet var foskjellig, måtte jeg jo prøve. Det fungerte helt utmerket. Jeg tror det nye instrumentet var for en '90 modell. Km-standen var omtrent helt lik.Alternativet er å skaffe en loddebolt for printkortlodding og gå over alle loddepunktene, spesielt de som er litt store. Loddingene kan over tid bli sprøe og få enkelte riss som ikke er synlige. Jeg utbedret mange elektronikkfeil på 735'n med loddebolten, spesielt med lysmodulen. Ok. Så det kan ikke ha noe med de to batteriene som er der? At de ikke funker?
F10 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Batteriene styrer vel bare minnet til serviceindikatoren. Må du nullstille ofte, er batteriene gåene. De er jo ladbare. AA størrelse med en annen sokkel?? Byttet på en '83 732i og serviceindikatoren var i orden. På '87 735i tror jeg ikke det var batterier. Var vel bygd opp med et annet type minne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå