Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

6x9 i hatthylla ville jeg helt ærlig droppa! kost heller på deg et litt bedre frontsett:) + at høytallere i hatthylla kan få endel forstyrrelser fra subben om den skal flytte litt luft, da må de isåfall være i en liten lukka kasse:)

du går vel ikke på konsert og står med ryggen til? ;)

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
6x9 i hatthylla ville jeg helt ærlig droppa! kost heller på deg et litt bedre frontsett:) + at høytallere i hatthylla kan få endel forstyrrelser fra subben om den skal flytte litt luft, da må de isåfall være i en liten lukka kasse:)

du går vel ikke på konsert og står med ryggen til? ;)

Nei, gjør vell ikke det :P

De siste dagene har bestått av en liten tur i grøfta i ca. 40km/t. men var bare å rygge ut igjen, veldig glatt :P

dagen etter begynte varmeapperatet å blåse kaldt, og temperatur måleren gikk til himmels så vi stoppa bilen og gikk ut, da kokte den.. heldigvis var vi 100m fra Esso så gikk bort å kjøpte frostvæske, så kjørte vi bort, men fikk ikke opp lufteskruen, så måtte kjøre 4km for å komme hjem til skikkelig verktøy, etter dette fungerte bilen optimalt igjen. Kjørte 25mil igår etter det skjedde :) skjekket regelmessig vannet og kontrollerte temperaturen, var gullegod :)

Noen som kan tru hva det er for noe ?

Har også ett annet problem, bilen vil ikke bli varmere enn midt mellom blå og normal driftstemperatur, sånn har den vært siden jeg byttet olje og kjølevæske i mai, men har nesten stått ubrukt siden det.

Hva skal en 2 liter bruke på mila egentlig ?

Skrevet

Sjekk at alle kjøleslangene er hele, selv et lite hull kan gjøre at du ikke får luftet kjølesystemet ordentlig. Er termostaten i orden? Sjekk også viskosekoblingen på vifta.

Skrevet
Sjekk at alle kjøleslangene er hele, selv et lite hull kan gjøre at du ikke får luftet kjølesystemet ordentlig. Er termostaten i orden? Sjekk også viskosekoblingen på vifta.

Tror termostaten er i orden, for den flytter seg jo når den blir varm, slik som her en dag :P

Viskosekobling vett jeg ikke hva er #-o

Skrevet

ett lite tips med luftinga er å heise opp bare fronten på bilen litt ;)

"kjør" den varm mens den står sånn

viskosekoblinga er en form for "clutch" om je kan kalle det det, det er den vifta sitter på, når motorn blir varm går vifta fortere rundt pga væske inne i viskosekoblinga blir varm, når den er kald så skal du kunne snurre vifta ganske lett rundt for hånd =)

Skrevet
ett lite tips med luftinga er å heise opp bare fronten på bilen litt ;)

"kjør" den varm mens den står sånn

viskosekoblinga er en form for "clutch" om je kan kalle det det, det er den vifta sitter på, når motorn blir varm går vifta fortere rundt pga væske inne i viskosekoblinga blir varm, når den er kald så skal du kunne snurre vifta ganske lett rundt for hånd =)

ok, takk det skal jeg prøve :) forresten, er det normalt at vifta styrer seg etter turtallet på bilen ? #-o

Skrevet
når du luftern pass på at den blir ordentlig varm og kjenn på slangen fra termostaten så kjenner du når den åpner =)

Tusen takk, dette skal prøves imorgen kveld etter jobb :)

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...