Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Har noen spørsmål ang min 635 som jeg håper noen kan svare på.

Hvordan er innføringen av "svanehalsen" ned til tanken fra påfyllingslokket? Er den sveist eller er det gummiforing? Den lekker bitte litt på full tank, så det har jeg lyst å fikse.

Vindusviskerene "parkerer" ikke alltid - de må kjøres en stund før de virker skikkelig, så jeg tror det er irr eller dårlig kontakt en plass. Men jeg er ikke sikker på om det er rele eller motorene det er problemer med.

Av og til sier det "Ding" i bilen, uten noen varsel/feilmelding - hva kommer dette av? Klarer ikke reprodusere sitasjoner da dette skjer, og det virker som om det skjer helt tilfeldig.

Vribryterene til kupevifte og varmeanlegg virker ikke, tror det er kun bryterne, da det enten er bånn guffe eller helt av på viftekontroll, og kun kaldt på varmekontrollen - noen som vet om det er kun dette, eller om det kan være varmeapperatet som er defekt - er det greit å få tak i deler til dette? AC virker, men kun kaldt, og enten på eller av der og.

Ryggelyset virker ikke - dvs at jeg får ingen feilmelding i Check Control, og pærene har ingen brudd, men den setter ikke på ryggelyset når jeg setter bilen i revers. Jeg tror det bare er en mikrobryter i girkassen, men kanskje noen vet bedre enn meg hva det kan være?

Hvor i Stavanger distriktet er det best å få kontrollert og justert hjulstillingen? Han som solgte påstår at han har gjort det nylig, men det må ha vært dårlig arbeid, for den trekker litt mot høyre, virker som om de ikke har tatt hensyn til rattets stilling når de har holdt på.

Til slutt lurer jeg på om det finnes en kvassere kam til min bil? Som jeg har forstått så er den orginale kammen en veldig snill kam for motoren, og at det kan gi bedre drag med en litt kvassere kam - vet noen om det finnes, og hvor jeg evt kan skaffe en slik?

Er MEGET fornøyd med bilen ellers - litt småplukk her og der, som forventet på en 27 år bil, men generellt overrasket hvor bra den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...