Gå til innhold

Oljeforbruk og sylinderfeil på 2001-520 (E39)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har i det siste brukt endel olje. Kjører 30000+ pr. år og alt er langkjøring Toppdekselpakning er byttet etter en lekasje og full tåkelegging i kupeen på en av de kaldeste dagene i vinter som var. også veivhusventilasjon er undersøkt.

Bilen bruker fortsatt mye olje og her en dag når jeg tråkket litt ekstra på gassen for å komme meg forbi en bobil, virket det som om motoren glemte at den hadde 6 sylindre. Virket mer som om den hadde 1 sylinder. Lampen som indikerer motorfeil begynte å lyse og jeg dro inn på en sidevei samt stoppet umiddelbart. Der skrudde jeg av tenningen og startet motoren igjen. Motoren gikk på alle 6 og lampen som indikerer motorfeil var borte.

Har nå lest av feilkoder på bilen. Der var det to feil og en med status "pending / I påvente av"

Feil:

P0369 - Camshaft Position Sensor B Circuit Intermittent Bank 1

P1619 - Map cooling thermostat control circuit signal low

Pending:

P1347 - Misfire cylinder 3 with fuel cut - off

Jeg er rimelig habil bak datamaskinen, men når det gjelder bilen er jeg så totalt motsatt som det går an å være.

Vet ikke om oljeforbruket kan ha en sammenheng med feilkodene også, men har noen av dere noen formening om hvordan jeg kan gripe an saken. Til informasjon så har jeg tilgang på folk som kan å skru.

Dersom det er eliminasjonsmetoden som må gripes an, er det fint om listen kommer fra billigst til dyrest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...