DKxxxxx Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Bilen har i det siste brukt endel olje. Kjører 30000+ pr. år og alt er langkjøring Toppdekselpakning er byttet etter en lekasje og full tåkelegging i kupeen på en av de kaldeste dagene i vinter som var. også veivhusventilasjon er undersøkt. Bilen bruker fortsatt mye olje og her en dag når jeg tråkket litt ekstra på gassen for å komme meg forbi en bobil, virket det som om motoren glemte at den hadde 6 sylindre. Virket mer som om den hadde 1 sylinder. Lampen som indikerer motorfeil begynte å lyse og jeg dro inn på en sidevei samt stoppet umiddelbart. Der skrudde jeg av tenningen og startet motoren igjen. Motoren gikk på alle 6 og lampen som indikerer motorfeil var borte. Har nå lest av feilkoder på bilen. Der var det to feil og en med status "pending / I påvente av" Feil: P0369 - Camshaft Position Sensor B Circuit Intermittent Bank 1 P1619 - Map cooling thermostat control circuit signal low Pending: P1347 - Misfire cylinder 3 with fuel cut - off Jeg er rimelig habil bak datamaskinen, men når det gjelder bilen er jeg så totalt motsatt som det går an å være. Vet ikke om oljeforbruket kan ha en sammenheng med feilkodene også, men har noen av dere noen formening om hvordan jeg kan gripe an saken. Til informasjon så har jeg tilgang på folk som kan å skru. Dersom det er eliminasjonsmetoden som må gripes an, er det fint om listen kommer fra billigst til dyrest
LarsBMW Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Komp test og sylinderlekkasje test. Sjekke pluggene. Montere nye hvis de er gamle. Kjøre og se om feilen dukker opp igjen.
DKxxxxx Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 Takk for svar! Skal få sjekket opp dette i nær fremtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå