Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bytta clutch/dieselfilter på tds'en min idag.

Dermed sto det ei sol oppi motorrommet og varma opp div slanga. So når eg skulle starta på bilen sprakk dieselslangen mellom dieselfilter og pumpe. Fekk tetta denne provisorisk og kjørte matepumpa til dieselpumpa tok. Men når bilen starta då so går den berre på veldi høgt turtall og vil ikkje ned på tomgang. Samtidig slutta speedometer og virke. Vil tippe at bilen ligger på 3500 rpm på "tomgang".

Har prøvd og tatt av minuspolen på batteriet i 5 min men gav ingen resultat.

Nokon som veit ka dette kan være?

Skrevet

Viss du har bytta clutch så har du muligens vært borti turtallsgiveren? Sitter under starteren. Viss denne ikkje er tilkobla eller defekt så blir bilen heilt "mongo":)

Skrevet

Tok av starteren ja. so kan muligens ha vært borti denne.. nokon mulighet til og sjekke om denne er deffekt? Turtallet går som normalt når eg gjer gass og slepp gassen. Men går liksom ikkje ned på tomgang.

Skrevet

Høres veldig ut som du har kommet borti noe (elektrisk) eller at evt ledninger kan ha smeltet litt pga den varme "solen" din

Tviler på det er tilfeldig at speedometeret streiket samtidig som dette skjedde.

Det greieste hadde nok vært å fått kjørt en diagnose hvis du ikke ser noe åpenbart

Skrevet

Tenkte eg skulle ned og sjekke turtallsgiveren. Då vanntemp/dieselmåler virker. Har ikkje sjekka speedo endå. So virker som om det er kun turteller som ikkje virker. Nokon som veit om turtallsgiveren er lett og komme til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...