Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte det indre styreleddet på BMWen min, og tenkte å gjøre det selv. Men så lurer jeg på om noen her kanskje har erfaringer, og tips til hvordan jeg gjør det? Hva bør jeg gjøre/ikke gjøre?

Er det en vanskelig jobb? Jeg har nettopp byttet opphengskule selv, så skulle nok klare dette.

Skrevet

Tror ikke det er noe verre enn oppgangskulen, men det kan være lurt å få et verksted til å spisse styringen etterpå, hvis ikke er det fare for at bilen spiser mye dekk veldig fort. ;)

En tommelfinger regel er å telle antall runder på mutteren når du skrur den ut, og deretter skru likt antall på igjen. Lykke til.

Skrevet

Hvis det er kulen som sitter innert på styre staget du mener, den som sitter skrudd i tannstangen, så er den låst med en låse skive.

feste for verktøy er smalt på denne kulen så du må file en 32mm fastnøkkel smalere for å få den på.

du du må vri på rattet slik at tannstangen kommer ut av huset på den siden du skal bytte på å holde igjen med en skiftnøkkel på selve tannstangen slik at du ikke belaster sekkedrevet når du skal skru løst syrestaget.

hvis det er endeleddet så sitter det låst med en mutter.

inne i selve ende ledet er styre staget skrudd inn. det er mest sansynlig rustet skikkelig fast.

ha på masse rust løser å la det trekke inn skikkelig.

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...