orjan-b Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Hei! Har akkurat skiftet tennplugger på min E36 320i, og rett etter at jeg skifta tennpluggene og startet opp så kom der mye hvitrøyk og ga seg etterhvert, men så når jeg skulle gi litt gass rett etter så kom det nesten like mye røyk så da jeg startet den. Hadde ikke dette problemet før jeg skiftet de pluggene. Håper på hjelp!
Loco Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Ville ha gjettet på gåen toppakning, men da vil du vel ha ett lite vannforbruk. Det er det eneste jeg kan komme på angående hvit eksos, men er merkelig at det skulle skje rett etter pluggbytte da. Du får håpe på at det bare er kondens som vil gå over etterhvert.
hao Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Kjør deg en tur slik at motoren får være varm en stund. Gjerne litt turtall. Hvis du ikke er fri hvitrøyk da kan det nok være at du får vann i sylinder. Gjerne sjekk luftfilter/boks slik at det er tørt.
orjan-b Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Har ikke sett noe vann i luftfilteret eller boksen, men kan det ha at vannpumpa kanskje er gåen? For den lager litt røyk når den er på normaltemp. og den poffer en liten sky med røyk, den har kanskje 5 sek mellomrom hver gang.
orjan-b Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Fant ut hva som var skjedd, toppakninga er ødelagt, bruker kjølevæske nå. Men kan man fylle på med vann eller MÅ man ha kjølevæske ?
e30 rølp Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 IKKE lurt å bare etterfylle med vann..det er litt smøring i kjøleveske som gjør at pumpa ikke skjærer seg.. men litt etterfyllling gjør ikke så mye...
orjan-b Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Noen som vet hvor mye det koster å skifte toppakninga og plane toppen om det trengs?
hao Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Noen som vet hvor mye det koster å skifte toppakninga og plane toppen om det trengs? Pakningssett 1500.- Trykktest av topp 900.- Planing 1500.- Jobb ? 4000.- ca 3 timer på verksted? Hvis det viser seg etter trykktesting at det er sprekk i toppen kommer ny topp i tillegg ca 5000.- Ny bruktmotor ca 3000.- for en B20. Legg til 4000.- og du har en M50B25 og har du litt verktøy og noen kompiser skifter du denne selv på et par kvelder. Passer rett inn og kan ikke oppdages uten en skikkelig kontroll av motor. Må legge til at det ikke uten videre er lov til å sette inn større motor uten godkjenning da
orjan-b Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Okei takk for infoen Men blir man ikke nødt til å skifte mellomaksling hvis jeg går for M50B25 motor (noe som jeg har hatt i tankene lenge). Vet det ikke er lov, men det de ikke vet har de ikke vondt av
hao Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Hvis du skifter kun motor passer denne rett inn. Men du må ha med lmm, hjerne og i tillegg lamda hvis det ikke er samme merke motorstyring. ← Home BMW parts catalog BMW accessories catalog Groups Members Forums \ BMW parts catalog \ Rmfd-5 speed gearbox Rmfd-5 speed gearbox Unit of quantity: Piece Weight: 29.730 kg / 65.543 lb Price: €1844.05/ $2641.42 Part number: 23 00 1 434 410 Old part number: 23 00 1 222 400 Interchangeability: Exchangeable retrospectively Supplement S5D 250G - TAJT Usage 3' E36 320i (M50) 320i (M52) 323i (M52) 323ti (M52) 325i (M50) 325is (M50) Som du ser her er gearkasse samme også men finnes i flere forskjellige typer.
Kjexx Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Noen som vet hvor mye det koster å skifte toppakninga og plane toppen om det trengs? Pakningssett 1500.- Trykktest av topp 900.- Planing 1500.- Jobb ? 4000.- ca 3 timer på verksted? Hvis det viser seg etter trykktesting at det er sprekk i toppen kommer ny topp i tillegg ca 5000.- Ny bruktmotor ca 3000.- for en B20. Legg til 4000.- og du har en M50B25 og har du litt verktøy og noen kompiser skifter du denne selv på et par kvelder. Passer rett inn og kan ikke oppdages uten en skikkelig kontroll av motor. Må legge til at det ikke uten videre er lov til å sette inn større motor uten godkjenning da [/quote Hvor trykktester de topp?
orjan-b Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Rettelse, bruker kjølevæske og det kommer olje i kjølevæska, blir ny toppakning og kanskje nye stempelringer før motoren blir solgt hvis jeg finner M50B25 eller en M103 3 Liters motor som vi har stående i garasjen Får det kanskje billigt gjort hos onkel eller maskinist
orjan-b Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Har funnet ut feilen, toppen er skjev i bakkant, renner som juling derfra, men strever nå om dagen med å få skifta motoren å bruke d jeg trenger og selger resten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå