Dørhåndtaket Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Hallo folkens, satt og skulle bestille meg clutch nå, da jeg har planer om motorbytte! Så fortalte delelageret på gs Han fortalte meg at clutch på 2.0 er 228mm og at på 2.8 er den 240mm, Hadde altså planer om KUNN motorbytte ikke bytte gir å dif Så da kommer spm, hva gjør jeg? Vil ikke dette gå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Det går greit med 228mm clutchen om du kjører med vett. Har kjørt med det i over ett år nå, men hadde nok bytta til 240mm når alt likevel er nede og det er greit å komme til. Men min motor har ca 230hk i motoren og eg tør ikke trimme mer på den på 228mm clutchen. 2.0 Drivverket holder forsåvidt. Men som sagt bytt om du har muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2011 Oki takk! kan jo ordne med en forsterket 228mm cluch? Vil du fortelle hva du har gjort for å få plass til di ekstra hestene?) Blir nok 2.0 drivverk med det første, tror det blir litt mer hissig(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Oki takk! kan jo ordne med en forsterket 228mm cluch? Vil du fortelle hva du har gjort for å få plass til di ekstra hestene?)Blir nok 2.0 drivverk med det første, tror det blir litt mer hissig(?) Forsterket er alltid bedre For å få plass til mere hester, må du fjerne en dings og en dært så går det akkurat Kjører med M50 Innsug og Chip spesial tilpasset dette. Får en meget bra akselerasjon med 2.0 utvekslinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2011 Såpass! Jaa altså alle jeg har pratet med sier hjernen til 2.0 er lik som 2.8.. Så da får jeg bare f.eks kontakte fe en å få han til å ordne en 2.8 chip? M50 innsug er bedre enn m52b28? Jaa er det jeg håper på 200 er nok toppfart uansett ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Såpass!Jaa altså alle jeg har pratet med sier hjernen til 2.0 er lik som 2.8.. Så da får jeg bare f.eks kontakte fe en å få han til å ordne en 2.8 chip? M50 innsug er bedre enn m52b28? Jaa er det jeg håper på 200 er nok toppfart uansett ;p M52 innsuget er strupet slik at motoren får pusteproblemer, spesielt på høyere turtall. Innsug fra M50B25 har langt bedre luftgjennomstrømming og frigjør dermed mer effekt, spesielt effektivt på B28. Hjernene har likt delenr ja men software er ikke lik. Så en chip er ett must, spesiellt med tanke på innsugsbytte. Selv har eg fått oppgradert hjernen via Eirik Viste her på forumet. Hans Tuner mener motoren kan yte oppimot 240hk med dette oppsettet, men er blitt dokumentert 230hk med samme oppsett annen software. Ikke vet eg... Motoren er i allefall meget sterk. Kan også nevne at vanos må fungere 100% for å oppnå slike tall. ( Vanos er i 90% av tilfellene ikke fungerende ) Det finnes en mengde tråder på forumet her om mer informasjon om disse temaene, bruk søkefunksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå